Otworzyli nowy tunel, ale nic nie zmieni, bo drugi, dwuletni muszą zamknąć

1 tydzień temu 18
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
  • Sulejówek dostał drugi tunel, który ma usprawnić przejazd przez tory kolejowe
  • Na razie tunel jednak będzie zastępował pierwszy z nich, który po dwóch latach od budowy musi być remontowany
  • Tunel zostanie zamknięty za kilka dni, a naprawa zacznie się w lipcu

Pierwszy tunel, otwarty w 2023 r., znajduje się w ciągu alei Józefa Piłsudskiego, kluczowego fragmentu drogi wojewódzkiej 638. Drugi, oddany do użytku kilka dni temu, łączy ulice Przejazd i Krasińskiego. Nowa infrastruktura miała na celu poprawę przepustowości i usprawnienie ruchu w mieście, które do tej pory było przecięte na pół przez linię kolejową.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeden tunel został otwarty. Drugi teraz zamkną

Na razie jednak usprawnienie ruchu będzie jedynie przejściowe, a możliwości przejazdu pozostaną takie same, jak były do tej pory. Wszystko przez to, że - jak donosi tvnwarszawa.pl - starszy, choć również świeży tunel już musi zostać naprawiony, z powodu uszkodzeń spowodowanych kolizją, do której doszło w kwietniu 2024 r.

Tunel w alei Piłsudskiego ucierpiał, gdy pojazd ciężarowy o ponadnormatywnych gabarytach uderzył w belkę zabezpieczającą przed wiaduktem kolejowym. W wyniku tego incydentu przejazd został zamknięty na kilka dni. Doraźne naprawy pozwoliły na jego ponowne otwarcie, jednak już wtedy było jasne, że potrzebne będą bardziej zaawansowane prace. Uszkodzoną belkę zastąpiono tymczasowo dwiema stalowymi, co umożliwiło dalsze korzystanie z tunelu.

Remont drugiego tunelu już w lipcu

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) potwierdził w rozmowie z tvnwarszawa.pl, że prace remontowe zaplanowano na lipiec i sierpień 2025 r. – Aktualnie dogrywane są wszystkie szczegóły, harmonogram i organizacja ruchu – informuje Monika Burdon, rzeczniczka prasowa MZDW. Mieszkańcy Sulejówka wkrótce otrzymają szczegółowe informacje o zmianach w ruchu drogowym.

Decyzja o rozpoczęciu remontu była możliwa dopiero po otwarciu drugiego tunelu. Dzięki temu miasto uniknie paraliżu komunikacyjnego, a kierowcy będą mogli przejechać przez przejazd kolejowy.

Ma być oznakowanie ostrzegawcze

Po wypadku pojawiły się głosy, że wjazd do tunelu powinien być lepiej oznakowany. Zgodnie z przepisami, oznaczenie wysokości pojazdów jest wymagane tylko w przypadku tuneli o wysokości do 4,5 m. Ten w alei Piłsudskiego ma 4,6 m, dlatego formalnie nie było takiego obowiązku. Niemniej jednak władze miasta rozważają wprowadzenie dodatkowych bramownic, które pozwoliłyby kierowcom fizycznie sprawdzić, czy ich pojazd zmieści się w tunelu. Na razie jednak nie ma takiego oznakowania i ostrzeżeń.

Przeczytaj źródło