W Polsce poziom 25 mln realnych użytkowników w ciągu miesiąca przekraczają dwaj wydawcy internetowi. Według badania Mediapanel we wrześniu 2025 roku serwisy i aplikacje Google przyciągnęły 28,97 mln odwiedzających, czyli 97,15 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził tam średnio 23 godziny, 31 minut i 8 sekund.
Z kolei Grupa Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowała 26,18 mln użytkowników, 74,99 proc. zasięgu oraz godzinę, 22 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca liczba użytkowników serwisów i aplikacji Google zwiększyła się z 28,79 do 28,97 mln, a w przypadku Grupy Meta Platforms – z 25,87 do 26,18 mln.
W górę wydawcy polskich portali
Wzrosty osiągnęli także wydawcy największych w Polsce portali horyzontalnych. Liczba odwiedzających witryny i aplikacje Grupy Polsat-Interia poszła w górę z 19,9 do 20,61 mln, a użytkowników Grupy Ringier Axel Springer Polska – z 19,78 do 19,96 mln .

Grupy Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 19,18 do 19,33 odwiedzających, a Grupa Agora – z 14,37 do 14,51 mln.
Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.
Natomiast Temu, zapewniające cały ruch Grupy Whaleco, zanotowało nieznaczny spadek z: 19,92 do 19,82 mln użytkowników. W konsekwencji platforma została wyprzedzona przez Grupę Polsat-Interia i Ringier Axel Springer Polska.

Zmalała też liczba użytkowników witryn i aplikacji Grupy Allegro (z 22,48 do 22,36 mln), Grupy OLX (z 17,32 do 17,05 mln) oraz Polska Press (z 13,39 do 12,92 mln). Za to Grupa TVN Warner Bros. Discovery, wraz z początkiem jesiennego sezonu telewizyjnego, osiągnęła wzrost z 12,79 do 13,57 mln odwiedzających.
W Polsce prawie 30 mln internautów
W ramach Mediapanelu łączna liczba użytkowników internetu w Polsce jest od dawna szacowana na prawie 30 mln. We wrześniu, tak samo jak miesiąc wcześniej było ich 29,6 mln, a każdego dnia z sieci korzystało przeciętnie 26,2 mln (wobec 25,7 mln w sierpniu).

Przeglądarkowy YouTube przyciąga na dłużej niż Facebook
Wśród domen zdecydowanie na czele pozostaje Google.com, które we wrześniu zanotowało 26,93 mln użytkowników oraz 2 godziny, 5 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystana, wobec 26,35 mln odwiedzających oraz godziny, 53 minut i 20 sekund miesiąc wcześniej.
Natomiast w przeglądarkowym YouTubie każdy użytkownik spędził średnio 7 godzin, 41 minut i 52 sekundy, a w analogicznej wersji Facebooka – 3 godziny, 18 minut i 30 sekund.
Na komputerach witryny i aplikacje Google przyciągnęły w zeszłym miesiącu 20,86 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 8 godzin, 20 minut i 28 sekund. Grupa Allegro miesiąc do miesiąca zanotowała spadek z 11,62 do 11,06 mln użytkowników, przez co spadła z drugiej na trzecią pozycję.

W przeglądarkowym YouTubie na komputerach każdy z 12 mln polskich użytkowników spędził przeciętnie 10 godzin, 51 minut i 2 sekundy. Przeglądarkowy Facebook przyciągnął zaś 10,18 mln użytkowników, średnio na 5 godzin, 17 minut i 36 sekund.
W mobile’u ponad 20 godzin na TikToku
Na smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje ruchu na smart TV) ponad 20 mln polskich internautów przyciągnęli trzej wydawcy. Grupa Google zanotowała 27,19 mln użytkowników oraz 18 godzin, 38 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania, Meta Platforms (bez WhatsAppa) – 24,75 mln internautów oraz 25 godzin, 7 minut i 26 sekund przeciętnego czasu, zaś Grupa Allegro – 20,43 mln użytkowników oraz godzinę i 62 sekundy średniego czasu.

Natomiast na TikToku każdy z 14,53 mln odwiedzających spędził przeciętnie 21 godzin, 19 minut i 18 sekund.
Google.com przyciągnęło w mobile’u 22,11 mln polskich internautów, każdego średnio na 36 minut i 28 sekund. Z kolei przeglądarkowego YouTube’a odwiedziło 13,29 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po godzinę, 21 minut i 53 sekundy.

Google i Meta dominują wśród aplikacji
Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w zeszłym miesiącu 25,46 mln internautów, spędzając tam średnio po godzinie, 35 minut i 25 sekund. Pułap 20 mln użytkowników przekroczyły jeszcze aplikacje Facebook (22,01 mln) oraz Messenger (21,04 mln).
Natomiast w aplikacji TikTok każdy z 11,61 mln użytkowników spędził przeciętnie 26 godzin, 40 minut i 50 sekund.
Aplikacja mobilna Allegro przyciągnęła 9,08 mln internautów, każdego średnio na godzinę, 48 minut i 49 sekund. Aplikacja pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród tych objętych w Mediapanelu audytem.





English (US) ·
Polish (PL) ·