Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
We Wrocławiu rozpoczął działalność pierwszy w kraju współdzielony mikrohub przeładunkowy. Będzie z niego korzystać pięć największych firm kurierskich. Inicjatywa ma na celu usprawnienie dostaw w centrum miasta, ograniczenie ruchu samochodów oraz poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Mikrohub przeładunkowy powstał dzięki współpracy władz miasta z Uniwersytetem Ekonomicznym. Zlokalizowany jest na parkingu podziemnym przy pl. Wolności i ma uporządkować transport towarów w centrum Wrocławia.
Jak podaje Radio Wrocław, to właśnie tutaj przesyłki z dużych magazynów zostaną przeładowane z samochodów dostawczych na elektryczne rowery typu cargo, które następnie będą rozwożone przez kurierów bezpośrednio do odbiorców.
— Hub jest ważny dlatego, że chcemy mieć w centrum miasta bezpieczne chodniki, więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów — powiedziała Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia w rozmowie z Radiem Wrocław.
Nowy hub kurierski już działa. Skorzystają z niego największe firmy
Jak dodała Kozłowska-Święconek, mniejsza ilość "dostawczaków" będzie dodatkowo oznaczała mniej hałasu i spalin oraz mniej samochodów, których kierowcy szukają miejsca parkingowego. Widok furgonetki kurierskiej zaparkowanej na chodniku lub przystanku autobusowym jest niestety częsty w centrum Wrocławia.
Z nowego mikrohubu korzystać będzie Allegro, DPD, GLS, InPost, Wrocławscy Kurierzy Rowerowi oraz dystrybutor żywności Makro. Jego funkcjonowanie będzie monitorowane przez naukowców z Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego. Eksperci mają ocenić skuteczność projektu i jego wpływ na organizację ruchu w centrum miasta.
Władze Wrocławia podkreślają, że jeden mikrohub nie wystarczy, by całkowicie rozwiązać problem dostaw w śródmieściu. Już teraz trwają prace nad wyznaczeniem lokalizacji dla kolejnych miejsc przeładunkowych.