Ten serwis regionalny jest potęgą. Zarobił więcej

6 godziny temu 7
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Fot. mockupbro.com Fot. mockupbro.com

Przychody Trójmiasto.pl w 2024 roku wyniosły 15,55 mln zł, co wobec 14,45 mln rok wcześniej daje wzrost o 6,9 proc. Serwis od lat jest w ścisłej czołówce witryn dotyczących wybranych regionów. Jak szczegółowo opisywaliśmy, w październiku ub.r. przyciągnął 1,8 mln internautów, każdego przeciętnie na 10 minut i 53 sekundy (według badania Mediapanel).

Firma w sprawozdaniu wskazała, że w ub.r. zanotowała wzrost przychodów reklamowych ze źródeł zewnętrznych. – Dynamicznie zwiększyliśmy udział modelu reklamy programatycznej w sprzedawanych powierzchniach reklamowych. Współpracujemy na stałe z trzema liderami rynków światowych i polskich – opisała.

Zarabia również na eventach: w październiku ub.r. zorganizowała konferencję biznesową dla deweloperów, agentów i pośredników nieruchomości. – Takie działania podkreślają naszą lokalność i budują relacje, co powoduje, że udaje się utrzymywać wysoką sprzedaż naszych własnych rozwiązań reklamowych. W roku 2024 wprowadziliśmy unikalny system aukcji i licytacji na pozycje w katalogu – podkreśliła.

Trójmiasto.pl ma 60 pracowników, inwestycje w AI

Wydatki operacyjne Trójmiasto.pl zwiększyły się nieco słabiej od przychodów – o 6,4 proc. do 14,59 mln zł. Przy czym koszty pracownicze nieznacznie zmalały: te na wynagrodzenia z 7,56 do 7,47 mln, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników – z 1,45 do 1,44 mln. W ub.r. firma zatrudniała średnio 59 osób, o trzy mniej niż przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Z kolei nakłady na usługi obce poszły w górę z 3,92 do 4,76 mln zł, na zużycie materiałów i energii – z 222,4 do 285 tys., zaś koszty operacyjne sklasyfikowane jako pozostałe – z 309,4 do 415,3 tys.

Firma w sprawozdaniu wyliczyła, że na wiele sposobów korzysta z narzędzi AI. – Wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji umożliwia dynamiczne dostosowywanie treści – propozycje skracania lub wydłużania tekstów w zależności od potrzeb redakcji. Funkcja ta znacznie usprawniła proces tworzenia i edycji materiałów informacyjnych – opisano.

AI w firmie pomaga też przy korekcie językowej, analizie wizualnej zdjęć, generowaniu i weryfikacji treści ogłoszeń, moderacji zdjęć i filmów oraz działaniach SEO. – Tak intensywny rozwój technologii AI wymagał zwiększenia inwestycji w tym obszarze – wydatki wzrosły wielokrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim. Dzięki tym nakładom udało się znacząco rozbudować funkcjonalność narzędzi wspierających pracę redakcji oraz użytkowników serwisu – zaznaczono.

Połowa zysku dla udziałowców

Zysk operacyjny Trójmiasto.pl zwiększył się z 980,6 tys. do 1,03 mln zł, a zysk netto – z 741,2 do 797,8 tys. – Inwestycje w sztuczną inteligencję oraz zaawansowane narzędzia analityczne pozwoliły nam osiągnąć ambitne cele operacyjne i znacząco poprawić jakość oferowanych usług. Rok 2024 był dla naszej organizacji okresem istotnych zmian technologicznych, które otworzyły nowe możliwości rozwoju i usprawniły funkcjonowanie platformy informacyjnej – podsumowała spółka w sprawozdaniu.

Prezes spółki Michał Kaczorowski i wiceprezeska Agnieszka Bomba jako jej udziałowcy (mają odpowiednio 80,2 proc. i 19,8 proc. walorów) postanowili, że z zeszłorocznego zysku 400 tys. zł trafi do nich jako dywidenda, zaś 397,8 tys. zasili kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. kapitały własne firmy wynosiły 4,74 mln zł, z czego 2,15 mln przypadało na kapitał zakładowy, a 1,79 mln na zapasowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Przeczytaj źródło