W 2024 roku przychody GPD Agency wyniosły 131,5 mln zł, rekordowo dużo w jej historii. Rok do roku zwiększyły się o 5,4 proc.
Od lat czołowym klientem agencji jest Lidl Polska (jego obsługę na kolejny okres obroniła w przetargu wiosną ub.r.), prowadzący ostrą rywalizację marketingową z innymi sieciami dyskontów, zwłaszcza Biedronką. Lidl jest niezmiennie w ścisłej czołówce największych reklamodawców w naszym kraju. Według danych Kantar Media w pierwszej połowie 2025 roku cennikowe wydatki reklamowe firmy poza internetem wyniosły 609 mln zł, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej.

GPD Agency nie tylko dla Lidla
W ub.r. GPD Agency przygotowała też kampanie m.in. dla Banków Spółdzielczych SGB, Prostych Historii, Nordsee, Rossmanna, PKP Intercity i WIX Filters.
Przychody agencji od kontrahentów krajowych zwiększyły się rok do roku ze 100,9 do 102,2 mln zł, a od zagranicznych – z 23,83 do 29,31 mln.
Działalność operacyjna firmy w ub.r. kosztowała 112,54 mln zł, o 6,1 proc. więcej niż przed rokiem. Ponad połowa to wydatki na usługi obce, które r/r poszły w górę z 59,95 do 63,6 mln.
Ponad 300 pracowników
Z kolei koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 30,35 do 32,47 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych zmalały z 6,12 do 5,89 mln. Na koniec 2024 roku agencja zatrudniała 303 osoby, o 12 więcej niż rok wcześniej.

Firma wskazała w sprawozdaniu, że zainwestowała w rozwój działów, m.in. animacji. Na początku ub.r. uruchomiła jednostkę biznesową GPD Health do obsługi klientów z branży farmaceutycznej i zdrowotnej.
Przyznała przy tym, że odczuwa inflację po stronie wydatków. – Utrzymujący się od kilku lat ciągły wzrost kosztów prowadzenia działalności to jeden z kluczowych aspektów, na którym zarząd skupiał swoją uwagę w 2024 roku. W 2025 roku działania te są kontynuowane – podkreśliła.
Znów bez dywidendy
Zysk operacyjny GPD Agency zwiększył się z 17,84 do 19,11 mln zł, a zysk netto – z 14,04 do 15,04 mln (przy wzroście kwoty podatku dochodowego z 3,56 do 3,93 mln).

Wcześniej firma osiągała już wyższe zyski. W 2022 roku przy 125,01 mln zł przychodów zarobiła na czysto 19,27 mln, a rok wcześniej zanotowała 22,61 mln zysku netto przy 111,72 mln wpływów.
Wspólnicy agencji (największy pakiet udziałów ma spółka Mariusza Radeckiego, a mniejsze – podmioty Leszka Zalewskiego i Tomasza Forysia) postanowili, że zeszłoroczny zysk netto zasili jej kapitał zapasowy. Tak samo rozdysponowano zyski z 2021–2023.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023





English (US) ·
Polish (PL) ·