Promocje pod lupą UOKiK – jak prawidłowo oznaczać obniżki świąteczne

1 tydzień temu 11
UOKiK coraz częściej bada nie tylko, czy informacje o obniżkach cen towarów są prawdziwe, lecz także to, czy firmy przedstawiają je w sposób zrozumiały i kompletny. UOKiK coraz częściej bada nie tylko, czy informacje o obniżkach cen towarów są prawdziwe, lecz także to, czy firmy przedstawiają je w sposób zrozumiały i kompletny. / Shutterstock

Rekordowa kara w wysokości blisko 105 mln zł nałożona na Biedronkę w ubiegłym tygodniu przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów świadczy o tym, że sposób komunikowania promocji to dziś jeden z najbardziej kontrolowanych obszarów rynku. UOKiK coraz częściej bada nie tylko, czy informacje o obniżkach są prawdziwe, lecz także to, czy firmy przedstawiają je w sposób zrozumiały i kompletny. A ponieważ obecnie trwa sezon świątecznych akcji promocyjnych, to właśnie teraz przedsiębiorcy muszą szczególnie uważać na sposób prezentowania obniżek, aby nie narazić się na zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd.

Prezes UOKiK zarzucił Biedronce m.in. niejasne komunikaty o promocjach, nieprecyzyjne zasady udziału w akcjach typu „2+1” oraz rozbieżności między ceną na półce a naliczaną przy kasie. Część działań zdaniem urzędu mogła wprowadzać klientów w błąd lub sugerować korzyść, która wcale nie występowała.

Gorzkie wnioski po karze dla dyskontu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Izabela Rakowska-Boroń

Izabela Rakowska-Boroń

izabela.rakowska-boron@infor.pl

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło