Rekordowa kara w wysokości blisko 105 mln zł nałożona na Biedronkę w ubiegłym tygodniu przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów świadczy o tym, że sposób komunikowania promocji to dziś jeden z najbardziej kontrolowanych obszarów rynku. UOKiK coraz częściej bada nie tylko, czy informacje o obniżkach są prawdziwe, lecz także to, czy firmy przedstawiają je w sposób zrozumiały i kompletny. A ponieważ obecnie trwa sezon świątecznych akcji promocyjnych, to właśnie teraz przedsiębiorcy muszą szczególnie uważać na sposób prezentowania obniżek, aby nie narazić się na zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd.
Prezes UOKiK zarzucił Biedronce m.in. niejasne komunikaty o promocjach, nieprecyzyjne zasady udziału w akcjach typu „2+1” oraz rozbieżności między ceną na półce a naliczaną przy kasie. Część działań zdaniem urzędu mogła wprowadzać klientów w błąd lub sugerować korzyść, która wcale nie występowała.
Gorzkie wnioski po karze dla dyskontu
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Izabela Rakowska-Boroń
izabela.rakowska-boron@infor.pl
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 tydzień temu
11




English (US) ·
Polish (PL) ·