Skoda Kodiaq należy do najpopularniejszych SUV-ów klasy średniej w Polsce. Z kolei BYD Seal U DM-i należy do najczęściej wybieranych hybryd plug-in w Polsce. Oba samochody sporo łączy, ale i jeszcze więcej dzieli. Porównujemy wersje hybrydowe popularnych SUV-ów segmentu D.
Skoda Kodiaq i BYD Seal U z rabatami do 23%: Sprawdź ofertę
SUV-y klasy średniej odpowiadają za blisko 13% sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2024 roku zarejestrowano ich 71 630 sztuk, co oznacza aż 26-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W segmencie 7-miejscowych SUV-ów najchętniej wybieraną opcją była Skoda Kodiaq – model ten znalazł 6056 nabywców i uplasował się na 19. miejscu w rankingu najpopularniejszych nowych aut w kraju. Z miesiąca na miesiąc Skodzie przybywa jednak groźnych rywali z Chin, a jednym z głównych konkurentów z Państwa Środka jest BYD Seal U DM-i. Samochód jest prawdziwym hitem - od stycznia do sierpnia 2025 znalazł 1339 nabywców, co czyni go drugą najpopularniejszą hybrydą plug-in w Polsce. Porównujemy odmiany hybrydowe popularnych SUV-ów klasy średniej.
Skoda Kodiaq PHEV 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - design
Skoda Kodiaq drugiej generacji, zaprezentowana jesienią 2023 roku, przeszła stylistyczną ewolucję – otrzymała smuklejsze reflektory, przeprojektowane tylne lampy w kształcie litery C z łączącą blendą, dynamiczniejsze linie nadwozia oraz nową czcionkę logo na klapie bagażnika. Model wciąż bazuje na platformie MQB evo, zachowując masywny grill i funkcjonalną sylwetkę, a wśród nowości znalazły się reflektory Matrix LED II generacji oraz opcjonalne tylne światła z animacją. Po raz pierwszy w ofercie pojawiła się hybryda plug-in. W kabinie znajdziemy całkowicie nowy kokpit z 10- lub 13-calowym ekranem, cyfrowymi zegarami 12,3 cala i praktycznymi pokrętłami Smart Dials. Dostępny jest też trzeci rząd siedzeń, a wnętrze wykonano z materiałów z recyklingu, uzupełnionych o rozwiązania Simply Clever.
BYD Seal U pojawił się na rynku w 2023 roku jako gruntownie odświeżona wersja modelu Song Plus, który zadebiutował w 2020 r. Stylistycznie crossover nawiązuje do sedana Seal, prezentując język projektowy opracowany przez Wolfganga Eggera – projektanta związanego wcześniej m.in. z Alfa Romeo, Audi, Lamborghini czy Italdesign Giugiaro. Przód auta mocno przypomina model Seal: otrzymał charakterystyczne reflektory LED w kształcie litery C oraz trapezoidalny grill – lakierowany w odmianie hybrydowej i całkowicie zabudowany w wersji elektrycznej. Z tyłu w oczy rzuca się przeprojektowany zderzak oraz lampy połączone świetlną listwą. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,34. Wnętrze zyskało cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym ekranem i centralny, obrotowy ekran dotykowy o przekątnej 15,6 cala. W wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest także wyświetlacz head-up, który rzutuje dane bezpośrednio na szybę.
BYD Seal U dostępny od ręki na chińskiesamochody.pl: Poznaj ofertę
Skoda Kodiaq PHEV 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - porównanie danych technicznych
Oba auta mają zbliżone wymiary i oferują przestronne wnętrza, jednak to Skoda wyróżnia się większym bagażnikiem, bardziej funkcjonalną kabiną, wyższym prześwitem oraz większą ładownością.
Skoda Kodiaq PHEV mierzy 4758 mm długości, 1864 mm szerokości oraz 1679 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2791 mm. Prześwit liczy 189 mm. W wersji hybrydowej Kodiaq oferuje wyłącznie dwa rzędy siedzeń. Bagażnik pomieści od 745 do 1945 l, zaś maksymalna dopuszczalna ładowność to 591 kg.
BYD Seal U DM-i mierzy 4775 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1670 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2765 mm. Prześwit liczy 150 mm. Bagażnik pomieści od 425 do 1440 litrów, natomiast maksymalna dopuszczalna ładowność to 410 kg. W każdej wersji BYD Seal U oferuje wyłącznie dwa rzędy siedzeń.
Skoda Kodiaq PHEV 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - porównanie układów napędowych
Skoda Kodiaq korzysta z układy hybrydowego plug-in opartego na jednostce benzynowej 1.5 TSI o mocy 150 KM i 115-konnym silniku elektrycznym. Łącznie mamy do dyspozycji 204 KM i 250 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 s, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Baterie mają 19,7 kWh pojemności netto i zapewniają 122 km zasięgu na prądzie. Średnie spalanie według producenta to 0,4 l/100 km. Napęd trafia na przednią oś. Baterie można ładować prądem stałym o mocy do 50 kW. Zbiornik paliwa liczy 45 litrów.
Skoda Kodiaq z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki
BYD Seal U DM-i występuje w aż trzech wariantach układu napędowego. Wszystkie bazują na jednostce benzynowej 1.5 o mocy 98 KM, jednak różnią się od siebie pojemnością baterii i sposobem przeniesienia napędu. W każdej odmianie baterie można ładować prądem stałym o mocy do 18 kW. Poniżej znajdziecie tabelę z parametrami poszczególnych wersji napędowych chińskiego SUV-a:
| Napęd | FWD (1 silnik) | FWD (1 silnik) | AWD (2 silniki) |
| Moc łączna | 218 KM | 218 KM | 324 KM |
| Moment obrotowy | 300 Nm | 300 Nm | 550 Nm |
| Pojemność baterii | 18,3 kWh | 26,6 kWh | 18,3 kWh |
| Zasięg elektryczny | 80 km | 125 km | 70 km |
| 0–100 km/h | 8,9 s | 8,9 s | 5,9 s |
| Prędkość maksymalna | 170 km/h | 170 km/h | 180 km/h |
| Spalanie (ważony) | 0,9 l/100 km | 0,4 l/100 km | 1,2 l/100 km |
| Spalanie (mieszany) | 6,4 l/100 km | 5,6 l/100 km | 7,4 l/100 km |
| Zasięg całkowity | 1080 km | 1125 km | 870 km |
| Zbiornik paliwa | 60 l | 60 l | 60 l |
Skoda Kodiaq PHEV 2025 vs BYD Seal U DM-i 2025 - ceny i warunki gwarancyjne
Skoda Kodiaq Plug-in Hybrid występuje w 3 wersjach wyposażeniowych: Selection, Edition 130 oraz Sportline. Najmniej damy za wariant Edition 130, który wyceniono na 201 000 zł. Konfiguracja Selection wymaga wydania 208 300 zł. Z kolei topowy Kodiaq Sportline w wersji PHEV kosztuje już 216 800 zł. Skoda udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów, zaś na baterie układu hybrydowego 8 lat lub 160 000 km.
BYD Seal U DM-i w bazowej wersji Boost kosztuje 169 900 zł, w środkowej Comfort 189 900 zł, natomiast w topowej konfiguracji Design 209 900 zł. Producent udziela gwarancji na samochód na 6 lat z limitem do 150 000 km, natomiast na baterie wynosi ona 8 lat lub 200 000 km.
Skoda Kodiaq PHEV 2025 Selection vs BYD Seal U DM-i 2025 Comfort - porównanie wyposażenia
BYD Seal U Comfort wyróżnia się panoramicznym dachem, wentylacją foteli, kamerą 360°, większym ekranem (15,6”), bogatszym wyposażeniem z zakresu komfortu i szerszym pakietem asystentów jazdy. Z kolei Skoda Kodiaq bardziej stawia na aspekty funkcjonalne, posiada 3-strefową klimatyzację automatyczną, więcej portów USB, rozwiązania Simply Clever czy podwójną ładowarkę indukcyjną z funkcją chłodzenia.
| Wnętrze / design | Tapicerka ze skóry ekologicznej, podgrzewana kierownica, oświetlenie Ambiente | Design Selection Loft, skórzana wielofunkcyjna kierownica z manetkami DSG, oświetlenie Ambiente |
| Fotele | Kierowca: elektryczna regulacja (8 kierunków), pamięć, podgrzewanie i wentylacja, pamięć ustawień. Pasażer: elektryczna regulacja (4 kierunki), podgrzewanie i wentylacja. Tył: ręczna regulacja, podgrzewane, składane 40:60 | Kierowca: elektryczna regulacja z pamięcią, regulacja lędźwi, podgrzewanie. Pasażer: manualna regulacja, podgrzewanie. Tył: Isofix (brak podgrzewania) |
| Klimatyzacja | Dwustrefowa automatyczna | CLIMATRONIC – trójstrefowa automatyczna, inteligentne pokrętła Smart Dials |
| Multimedia / audio | Ekran dotykowy 15,6” (obracany), radio FM/DAB+, sterowanie głosowe „Hi, BYD”, 9 głośników, zestaw wskaźników LCD TFT 12,3” | Infotainment 10” z Bluetooth, 8 głośników + 1 centralny, Smartlink (bezprzewodowe Apple CarPlay i AndroidAuto), Virtual Cockpit 10,25” |
| Ładowanie / USB | Przód: 1× USB-C 18 W, 1× USB-C 60 W; Tył: 2× USB-C 18 W | 4× USB-C 45 W (2 z przodu, 2 z tyłu) + 1× USB-C w lusterku 15 W, Phone Box (2×15 W) – ładowanie indukcyjne |
| Komfort / praktyczność | Panoramiczny dach otwierany z roletą, elektryczna klapa bagażnika, bezkluczykowy dostęp i start | Kamera cofania, czujniki parkowania przód/tył z Manoeuvre Assist, Kessy + Safe + alarm, elektryczna klapa bagażnika |
| Oświetlenie zewnętrzne | Reflektory LED | Reflektory LED, Light Assist (Coming/Leaving Home, Tunnel Light) + czujnik deszczu, tylne światła LED z czarnym pasem |
| Stylistyka nadwozia | 19” felgi dwukolorowe, aluminiowe relingi dachowe, lusterka elektrycznie regulowane / składane / podgrzewane | 18” felgi, relingi srebrne, ramka grilla Unique Dark Chrome, słupki D Unique Dark Chrome, lusterka i klamki w kolorze nadwozia, SunSet – przyciemniane tylne szyby |
| Łączność i usługi online | Apple CarPlay i Android Auto, pokładowa łączność 4G | Škoda Pro-active services (10 lat), zdalny dostęp (3 lata), eCall |
| Systemy bezpieczeństwa i asystenci | Tempomat adaptacyjny (ACC, ICC), asystent utrzymania pasa (LKA, ELKA), asystent zmiany pasa (LDA), wykrywanie martwego pola (BSD), system wykrywania zmęczenia kierowcy (DFM), inteligentna kontrola ograniczeń prędkości (ISLC), predykcyjne ostrzeżenie przed kolizją (PCW), monitorowanie ruchu poprzecznego (RCTA, RCTB, FCTA, FCTB), rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), asystent parkowania (CDP), system dynamicznej kontroli pojazdu (VDC) | Driver Alert, Side Assist, Rear Traffic Alert, Exit Warning, Lane Assist (bez HOD), Front Assist (awaryjne hamowanie), Traffic Sign Recognition, ISA, Turn Assist, kamera wielofunkcyjna MFK |
| Poduszki powietrzne | Przednie, boczne z przodu, kurtyny, centralna poduszka powietrzna | Przednie, boczne z przodu, kurtyny, centralna poduszka powietrzna |
| Inne systemy bezpieczeństwa | Kamera 360°, czujniki parkowania przód/tył | TPM (kontrola ciśnienia w oponach), uchwyty Isofix (2. rząd + fotel pasażera), HHC (Hill Hold Control) |
| Ładowanie / napęd | Ładowarka pokładowa 11 kW (OBC), hybryda plug-in | Kabel do ładowania Mode3 Typ 2 3 16A |
Blisko 900 hybrydowych SUV-ów od ręki: Przejdź do oferty
Podsumowanie
BYD Seal U w kategorii "value for money" zdecydowanie wypada korzystniej. Jest tańszy w zakupie od Škody Kodiaq, a przy tym oferuje bogatsze, bardziej nowoczesne wyposażenie. Jeśli spróbujemy skonfigurować Kodiaqa na podobnym poziomie, cena szybko wzrośnie o kilkadziesiąt tysięcy złotych ponad cenę chińskiego SUV-a. Seal U przypadnie do gustu osobom ceniącym nowoczesny design, multimedialne gadżety i komfort, a do tego oferuje przestronne wnętrze oraz atrakcyjne warunki gwarancji. Wersja hybrydowa plug-in zapewnia również napęd AWD i lepsze osiągi, choć zasięg elektryczny jest ograniczony. Z kolei Skoda Kodiaq przekonuje walorami praktycznymi, w tym większym bagażnikiem i bardziej funkcjonalnym wnętrzem, zapewnia też spory zasięg na prądzie i możliwość ładowania prądem stałym o dużej jak na hybrydę mocy. Oczywiście Skoda kosztuje więcej, jednak sprawia wrażenie bardziej wszechstronnej.

1 miesiąc temu
28



English (US) ·
Polish (PL) ·