Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Przetarg ogłoszony przez GDDKiA dotyczył MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych) w ciągu autostrad A1, A2, A4 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S8, S17, S19 i S61.
Szybkie ładowarki dla osobówek i ciężarówek
Wybrani dzierżawcy wskazanych miejsc wybudują szybkie stacje ładowania i zajmą się ich obsługą. Dla samochodów osobowych po cztery miejsca (cztery punkty) o łącznej mocy 600 kW, w tym minimum dwa punkty o mocy co najmniej 150 kW. Dla pojazdów ciężarowych docelowa łączna moc to 3600 kW, w tym dwa punkty ładowania o mocy minimalnej 350 kW. Wyjątkiem będzie MOP Zbójecka Góra na S7, gdzie docelowa, minimalna łączna moc ładowania to 1500 kW (w tym jeden punkt ładowania o mocy 350 kW).
Pierwsze ładowarki o mniejszych mocach mają zostać uruchomione do końca 2026 r. GDDKiA zaznacza, że jest to uzależnione od terminu przyłączenia do sieci elektroenergetycznej.
Lokalizacje nowych ładowarek przy autostradach i drogach ekspresowych
Ekoen:
- A1 – Starcza Wschód i Zachód, Gorzelanka Wschód i Zachód, Wierzchowisko Wschód i Zachód (wszystkie w woj. śląskim);
- A2 – Ciosny Północ i Południe (woj. łódzkie);
- A4 – Krajków Północ (woj. dolnośląskie), Prószków (woj. opolskie), Paszczyna Południe (woj. podkarpackie);
- S3 – Lisiny Wschód i Zachód (woj. lubuskie), Przybiernów Wschód i Zachód (woj. zachodniopomorskie);
- S7 – Zbójecka Góra (woj. małopolskie), Pepłowo Wschód i Zachód (woj. mazowieckie);
- S8 – Ochędzyn i Niwiska (woj. łódzkie);
- S17 – Niwa Babicka (woj. lubelskie);
- S19 – Kamień Wschód i Zachód (woj. podkarpackie), Janów Lubelski Wschód i Zachód (woj. lubelskie);
- S61 – Niekrasy Wschód i Zachód (woj. warmińsko-mazurskie).
Konsorcjum firm Tesla Poland i Tesla Germany:
- A4 – Chotyniec i Hruszowice (woj. podkarpackie);
- S61 – Górki Wschód i Zachód (woj. podlaskie).