Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kategorii informacji i publicystyki ogólnopolskiej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) Onet (Ringier Axel Springer Polska) w sierpniu 2025 roku odwiedziło 9,79 mln internautów, co dało 32,64 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 32 minuty i 4 sekundy.
Kolejne trzy witryny zanotowały w tej kategorii powyżej 6 mln odwiedzających. Interia (Grupa Polsat-Interia) przyciągnęła 6,97 mln internautów (przełożyło się to na 23,23 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 19 minut i 43 sekundy, WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 6,79 mln użytkowników (22,63 proc. zasięgu), średnio na 26 minut i 27 sekund, zaś portal TVN24 – 6,33 mln internautów (21,11 proc. zasięgu), przeciętnie na 18 minut i 12 sekund.
Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.
TVN24 w internecie daleko nad Polsat News
Znacznie niżej od TVN24 jest ze swoim portalem Polsat News. W sierpniu odwiedziło go 4,62 mln internautów, z których każdy spędził średnio 9 minut i 8 sekund.
W zestawieniu są też witryny innych mediów wywodzących się spoza internetu. Portal "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w kategorii informacyjno-publicystycznej 5,23 mln użytkowników oraz 9 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, serwis RMF24 – 4,85 mln odwiedzających oraz 6 minut i 7 sekund średniego czasu, a witryna "Gazety Wyborczej" (Agora) – 4,13 mln użytkowników oraz 20 minut i 13 sekund przeciętnego czasu.
Z kolei na Goniec.pl (Iberion) część informacyjno-publicystyczna przyciągnęła 4,25 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 5 minut i 44 sekundy, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 4,2 mln odwiedzających, średnio na 8 minut i 47 sekund.
W porównaniu z lipcem odwiedzalność informacji i publicystyki na Onecie nieznacznie zmalała: o 95,4 tys. użytkowników (1 proc.) oraz minutę i 59 sekund średniego czasu korzystania (5,8 proc.).
Mimo to portal zwiększył przewagę zasięgową nad kolejnymi witrynami w rankingu. Interia w tej kategorii zanotowała bowiem spadek o 315,7 tys. odwiedzających (4,3 proc.) i 61 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,9 proc.), zaś WP.pl – o 422,7 tys. internautów (5,9 proc.) przy wzroście średniego czasu o 13 sekund (0,8 proc.).
Mocno w dół RMF24 i "Gazeta Wyborcza"
Na RMF24 ubyło aż 1,2 mln internautów (19,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 60 sekund (14,1 proc.). Na o2.pl część informacyjno-publicystyczna straciła 607,3 tys. użytkowników (12,6 proc.) i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (5,9 proc.), a na portalu "Gazety Wyborczej" – 853,1 tys. odwiedzających (17,1 proc.) oraz 6 minut i 34 sekundy średniego czasu (24,5 proc.).
W rankingu przeważają spadki. Jako jedyny wzrost w obu statystykach osiągnął Goniec: o 155,5 tys. internautów (3,8 proc.) i 7 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (5,9 proc.).
To kolejny miesiąc po wyborach prezydenckich, w którym zmalała odwiedzalność witryn z informacjami i publicystyką.
W czerwcu br. dziesięć serwisów z zestawienia zanotowało łącznie (oczywiście bez współodwiedzalności) 76,1 mln użytkowników, w lipcu – 61,03 mln, zaś w sierpniu – 57,17 mln.