Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Fot. Pixabay
Według wyników badania Mediapanel w maju 2025 roku serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło w Polsce 28,99 mln użytkowników, czyli 97,53 proc. wszystkich internautów. Każdy spędził tam średnio 25 godzin. Miesiąc wcześniej koncern zanotował u nas 28,95 mln odwiedzających, 97,46 proc. zasięgu oraz 23 godziny, 23 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Strony i aplikacje Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) przyciągnęły 26,18 mln polskich użytkowników (co dało 88,06 proc. zasięgu), każdego średnio na 25 godzin, zaś te należące do Grupy Allegro (czyli głównie Allegro, Ceneo i eBilet) – 21,86 mln odwiedzających (73,53 proc. zasięgu), przeciętnie na godzinę, 32 minuty i 8 sekund.
Pułap 20 mln użytkowników przekroczyło jeszcze trzech wydawców portali horyzontalnych. Grupa Polsat-Interia zanotowała 21,49 mln odwiedzających, 72,29 proc. zasięgu oraz godzinę, 13 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska – 21,47 mln użytkowników, 72,23 proc. zasięgu oraz godzinę, 57 minut i 7 sekund średniego czasu, a Grupa Wirtualna Polska – 20,15 mln użytkowników, 67,78 proc. zasięgu oraz godzinę, 39 minut i 14 sekund średniego czasu. Ten ostatni wydawca z początkiem 2025 roku zrezygnował w Mediapanelu z audytu site-centric, w konsekwencji jego witryny i aplikacje według badania notują według badania znacznie niższe wyniki niż w ub.r.
Temu dalej rośnie
Nie widać końca wzrostów platformy Temu, zapewniającej cały ruch Grupie Whaleco. W maju odwiedziło ją 19,7 mln polskich internautów (co dało 66,27 proc. zasięgu), spędzając średnio po 50 minut i 42 sekundy. Miesiąc wcześniej zanotowała 18,86 mln użytkowników oraz 53 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania,
Według Mediapanelu w maju br. z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, a każdego dnia robiło to średnio 26,3 mln osób

MSN.com popularny na komputerach
Google.com odwiedziło w maju 26,98 mln polskich internautów (90,76 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, minutę i 54 sekundy. Przeglądarkowy YouTube przyciągnął zaś 19,67 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 8 godzin, 7 minut i 14 sekund, a Facebook – 17,95 mln odwiedzających, średnio na 3 godziny, 24 minuty i 42 sekundy.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Na komputerach w ścisłej czołówce są platformy Microsoftu (na czele z portalem MSN.com), które w maju odwiedziło 9,28 mln polskich internautów, spędzając średnio po godzinie, 40 minut i 21 sekund.
Wyprzedziły m.in. Grupę Ringier Axel Springer Polska (8,87 mln użytkowników), Grupę Polsat-Interia (7,36 mln) oraz Grupę Wirtualna Polska (7,24 mln).
Allegro.pl na komputerach zanotowało 8,7 mln użytkowników oraz godzinę, 12 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, czyli dwa razy wyższe wyniki niż Temu.com (4,07 mln odwiedzających oraz 42 minuty i 26 sekund średniego czasu).
Przeglądarkowa odsłona Chata GPT przyciągnęła 3,3 mln internautów, każdego przeciętnie na 2 godziny, 13 minut i 19 sekund.
Za to na smartfonach i tabletach Temu.com odwiedziło 10,47 mln polskich internautów, spędzając średnio po minutę i 59 sekund, podczas gdy Allegro.pl zanotowało 8,96 mln użytkowników oraz 28 minut i 25 sekund.
Wśród dziesięciu najpopularniejszych aplikacji mobilnych przeważają te należące do Google i Meta Platforms. Powyżej 20 mln użytkowników miały aplikacje Google (24,87 mln), Facebook (21,88 mln) oraz Messenger (20,98 mln).
Z kolei aplikację Temu odwiedziło 13,93 mln internautów, czyli więcej niż m.in. TikToka (12,02 mln) i Instagrama (11,76 mln).
W grupie aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanie na czele jest Allegro, które w maju przyciągnęło 8,31 mln użytkowników, każdego średnio na 2 godziny, 10 minut i 5 sekund.