Hot dog - król szybkiej przekąski. Jak Circle K zapoczątkował hot dogową rewolucję na polskich stacjach paliw?

7 godziny temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Hot dog to dla wielu kierowców nie tylko szybka przekąska, ale symbol podróży i wygodnego przystanku w trasie. Dla młodych kierowców klasyczna bułka z parówką w trasie to norma i może nie mieścić im się w głowach, że jeszcze na początku lat 90. wakacyjna podróż zaczynała się od przygotowania kanapek we własnym domu. Jak w takim razie hot dog trafił na polskie stacje paliw?

27 lat temu, w 1997 roku w Poznaniu, można było kupić pierwszego hot doga na stacjach dawnego Statoil, które później przekształciły się w Circle K. Inspiracją do wprowadzenia tej przekąski był skandynawski model sprzedaży ciepłego jedzenia w trasie - praktyczny, szybki i smaczny. Pierwsze rolkowe grille pojawiły się na dwóch stacjach w Poznaniu, a niedługo później także w Warszawie. Klienci natychmiast docenili tę innowację, a Circle K przetarło szlaki konkurencji, stając się pionierem i liderem hot dogowych trendów. Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2022 roku na zlecenie Circle K, aż 67% Polaków poszukujących ciepłej przekąski na stacjach wybiera właśnie hot doga, zostawiając w tyle zapiekanki, burgery czy kanapki na ciepło.

Nowe smaki, nowe możliwości

Z początku oferta nie była tak różnorodna jak dziś - klienci mieli do wyboru dwa podstawowe warianty kiełbasek oraz bułki w wersjach french lub american. Z czasem Circle K stale wprowadzało kolejne nowości, często jako pierwsza sieć w Polsce proponując innowacje w tej kategorii. Na przestrzeni lat pojawiały się m.in. hot dogi w wersji XXL, hot dog dwururka (podwójna bułka z dwiema parówkami), parówki smakujące jak serwowane prosto z ogniska, z dodatkiem dziczyzny czy sera wędzonego, a także w odsłonie meksykańskiej. Sama bułka także przechodziła przemiany, aby najlepiej odpowiadać gustom klientów, obecnie specjalnie wypiekana na zakwasie w przeszłości dostępna była również w opcji z ziarnami, a nawet z prażoną cebulką. W 2022 roku, z okazji 25-lecia, Circle K zaproponowało klientom jubileuszową nowość - Hot Doga Jubilata, podkreślając wieloletnią obecność tej kultowej przekąski w menu stacji.

Dziś oferta Circle K rozwija się jeszcze bardziej dynamicznie, odpowiadając na zmieniające się kulinarne trendy i oczekiwania klientów. W tym roku do menu dołączyły kolejne nowości: corn dog, czyli kiełbaska na patyku w puszystej panierce inspirowanej amerykańskim street foodem, oraz hot dog w stylu włoskim Hot Italiano, serwowany z kiełbaską z suszonymi pomidorami i włoskimi przyprawami w towarzystwie sosu bazyliowego, pozwalający przenieść się smakiem na południe Europy. Dodatkowo wszystkie kiełbaski opiekane są na płaskim grillu, co podnosi ich walory smakowe i pozwala uzyskać chrupiącą skórkę przy zachowaniu soczystego wnętrza. Dzięki tym zmianom każdy może wybrać wariant najlepiej dopasowany do swojego gustu i podróżniczych planów.

„Hot dog w Circle K od lat buduje swoją popularność dzięki prostocie, wysokiej jakości i powtarzalności smaku, której oczekują nasi klienci. To przekąska, która daje energię i pozwala szybko wrócić na drogę, co jest szczególnie ważne w podróży” - mówi Renata Timoščik, Market Development Director w Circle K Polska. „Jako pierwsza sieć stacji paliw w Polsce wprowadziliśmy hot dogi i stale rozwijamy tę kategorię w sposób przemyślany i odpowiedzialny, dodając nowości odpowiadające trendom żywieniowym i oczekiwaniom konsumentów. Naszą ambicją jest tworzyć ofertę gastronomiczną, która nie tylko ułatwia podróż, ale także wzbogaca ją o element przyjemności i różnorodności, dlatego inwestujemy w jakość składników, proces przygotowania i nowe smaki, które pozwalają odkrywać hot doga na nowo przy każdej wizycie” - dodaje Renata Timoščik.

Hot dog od Circle K stał się symbolem podróży - ciepłym, świeżym i zawsze dostępnym. Dzięki temu na dobre wpisał się w podróżnicze zwyczaje Polaków, którzy chętnie sięgają po niego zarówno w drodze na wakacje, jak i podczas codziennych przejazdów.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć blisko 400 stacji paliw i sklepów na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard). To światowy lider w obszarze convenience oraz mobilności. Działa w 24 krajach i terytoriach oraz posiada blisko 14 100 sklepów, z czego około 10 700 stanowią stacje paliw. Portfolio firmy stanowią dobrze znane marki Couche-Tard oraz Circle K, tworząc jedną z największych niezależnych sieci sklepów typu convenience w Stanach Zjednoczonych. W 2023 roku Circle K sfinalizował przejęcie sieci stacji Total Energies w czterech nowych krajach - Niemczech, Holandii, Belgii i Luksemburgu, dodając prawie 2200 sklepów i niemal podwajając swoją obecność w Europie. Koncern jest również liderem w branży sklepów typu convenience i stacji paliw w Kanadzie, Skandynawii, krajach bałtyckich, a także w Irlandii. W całej swojej sieci zatrudnia blisko 122 000 osób.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://corpo.couche-tard.com/en/ 

Firma zachęca do polubienia profilu na Facebook, Instagram, LinkedIn oraz śledzenia oficjalnego kanału na YouTube.

KONTAKT:

e-mail: Circle_K@publicisgroupe.com 

Źródło informacji: Circle K Polska

Przeczytaj źródło