Czy Sinsay naprawdę postawi na marketplace? Zapytaliśmy właściciela marki

8 godziny temu 37

Wszystko zaczęło się od ogłoszenia rekrutacyjnego na marketplace managera w LPP. Na jego podstawie ekspert branży e-commerce Paweł Chodkiewicz ogłosił w sieci: "𝗚𝗿𝘂𝗽𝗮 𝗟𝗣𝗣 wywraca system, brawo! Sinsay zmienia się w marketplace, oznacza koniec starego porządku w polskim e-commerce. Nie przesadzam. To jest news, który za chwilę wstrząśnie całą branżą hasztag#ecommerce, a ja mówię o tym jako pierwszy" – napisał Paweł Chodkiewcz, założyciel agencji Art-S.

Wpis Pawła Chodkiewicza, LinkedInWpis Pawła Chodkiewicza, LinkedIn © LinkedIn

Wpis szybko rozniósł się w mediach społecznościowych i został opisany również w kilku serwisach biznesowych i branżowych.

Z naszych informacji wynika, że w LPP na ten moment nie zapadła żadna wiążąca decyzja związana z utworzeniem marketplace’u pod marką Sinsay. Choć firma kategorycznie nie zaprzecza tego typu planom.

"Na dziś nie mamy żadnych informacji do przekazania w tej sprawie" – przekazało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe LPP.

Sinsay rośnie jak na drożdżach

Sinsay to najtańsza marka odzieżowa w portfolio LPP, oferująca także artykuły do domu czy zabawki. To właśnie ten brand jest obecnie lokomotywą LPP – pokazują dane finansowe firmy.

W strategii LPP na lata 2025–27 zapisano, że za dwa lata sieć Sinsay ma rozrosnąć się do 6 tys. sklepów, a całe LPP do około 7,5 tys. sklepów. Przychody w roku obrotowym 2027 mają sięgnąć ok. 30 mld zł.

Sinsay pojawia się głównie poza aglomeracjami, w miejscowościach liczących do 50 tys. mieszkańców.

Sinsay to wielki handel w małym mieście – podkreślił podczas prezentacji raportu rocznego za 2024 rok prezes firmy Marek Piechocki. – Konsumenci po covidzie, w szczególności w małych miejscowościach, zorientowali się, że niekoniecznie muszą wyjeżdżać do dużych miast na całodniowe wyprawy, że większość swoich potrzeb zakupowych mogą zrealizować w lokalnych minicentrach handlowych, tak zwanych retail parkach – wyjaśniał szef LPP.

Od 2023 roku Sinsay rozwija program lojalnościowy – to ma pomóc w sprzedaży omnichannelowej. Klienci kupujący w tym modelu wydają pięć razy więcej niż pozostali – wylicza LPP.

Sinsay stawia też na sprzedaż internetową — aplikacja marki przypomina aplikację chińskiego marketplace'u z tanimi towarami Temu.

E-commerce to istotny kanał wzrostu całego gdańskiego koncernu. W zeszłym roku obrotowym wpływy ze sprzedaży internetowej wyniosły 5,4 mld zł wobec 4,29 mld rok wcześniej. To oznacza wzrost o 26,1 proc. Udział e-commerce w łącznych przychodach zwiększył się z 24,6 do 26,8 proc.

Grupa LPP w roku obrotowym od lutego 2024 do stycznia 2025 roku osiągnęła 20,19 mld zł przychodów ze sprzedaży, o 16 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce zwiększyły się one o 18,2 proc. do 8,73 mld zł.

Przeczytaj źródło