A jednak! MKOl zerwał porozumienie. Ależ zwrot ws. IO

17 godziny temu 30

W lutym tego roku Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) ogłosił, że pierwsze igrzyska olimpijskie w e-sporcie (zorganizowana rywalizacja w grach wideo na poziomie amatorskim lub profesjonalnym) odbędą się w 2027 roku w Arabii. - Teraz mamy jasno określony plan działania, który doprowadzi nas do pierwszych igrzysk olimpijskich w e-sporcie. To kolejny przykład owocnej współpracy między MKOl a SOPC na różnych płaszczyznach - mówił wtedy ówczesny przewodniczący MKOl, Thomas Bach.

Zobacz wideo Dariusz Kowaluk kończy lekkoatletyczną karierę. "Szkoda mi zdrowia na ten sport"

MKOl zmienił zdanie. Ważna wiadomość dla fanów e-sportu

Teraz nastąpił niespodziewany zwrot w tej sprawie. Pierwsze igrzyska olimpijskie w e-sporcie jednak nie odbędą się w Arabii Saudyjskiej! "MKOl i Saudyjski Narodowy Komitet Olimpijski wzajemnie uzgodniły zakończenie współpracy w zakresie Igrzysk Olimpijskich w E-sporcie" - napisano w specjalnym oświadczeniu. 

Obie strony zobowiązały się też do realizacji własnych ambicji e-sportowych, ale na odrębnych ścieżkach.

Pierwsze dwie edycje Pucharu Świata w e-sporcie odbyły się w 2024 roku i na początku tego roku w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej. 

„EWCF będzie nadal koncentrować się na rozwijaniu sukcesu Esports World Cup, największego na świecie festiwalu gier i e-sportu, a także na organizacji inauguracyjnego Esports Nations Cup w listopadzie 2026 roku" - oświadczyła saudyjska fundacja Esports World Cup.

Nie wiadomo, kto będzie teraz gospodarzem i kiedy odbędą się najbliższe igrzyska e-sportowe.

Zobacz także: Polska mistrzyni zdradziła prawdę. "Lęk, pustka, poczucie zagubienia"

„Będzie to szansa na lepsze dopasowanie Igrzysk Olimpijskich w e-sporcie do długoterminowych ambicji ruchu olimpijskiego i szersze rozpowszechnienie możliwości, jakie stwarzają Igrzyska Olimpijskie w e-sporcie, mając na celu zorganizowanie inauguracyjnych Igrzysk tak szybko, jak to możliwe" - dodał MKOl.

Jak wygląda wartościowy trening drużyny E-sportowej?

"Laik może sądzić, że gracz CS:GO czy League of Legends poświęca cały dzień na rozrywkę. Tymczasem profesjonaliści muszą podporządkować się reżimowi treningowemu, aby dopracować formę całego zespołu i podnosić indywidualne umiejętności" - pisał w 2019 roku Sport.pl.

Przeczytaj źródło