Zwolnienie kolejowe, które obowiązywało w latach 2017–2021, obejmowało te części działek, które były faktycznie zajęte pod infrastrukturę kolejową udostępnianą przewoźnikom. Tak wynika z uchwały wydanej właśnie przez NSA.
Jak tłumaczy Marcin Klukowski, senior consultant w CRIDO Taxand, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych obowiązująca w tym okresie, jeśli chodzi o ocenę, co należy uznać za zwolnione, odsyłała do przepisów o transporcie kolejowym. Zgodnie z nimi elementem infrastruktury kolejowej są grunty rozumiane jako całe działki ewidencyjne.
– W praktyce takie rozumienie gruntów na potrzeby zwolnienia podatkowego stosowano do całej powierzchni działki, nawet jeżeli jedynie niewielka część była zajęta pod infrastrukturę kolejową. Była to zatem interpretacja korzystna dla podatników – wyjaśnia ekspert. Stanowisko wyrażone przez NSA w uchwale stanowi więc istotne zawężenie zwolnienia.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Izabela Tomaszewska-Gałuszka
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

5 dni temu
10






English (US) ·
Polish (PL) ·