Zamysłem kampanii jest edukacja pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej w Warszawie na temat tego jak być kulturalnym i odpowiedzialnym wobec innych podróżujących. Jest skierowana do osób w różnym wieku.
– Komunikacja miejska jest dla wszystkich – każdy ma się w niej czuć komfortowo i bezpiecznie. Warto pamiętać, że bezpieczeństwo i wygoda podróży zaczynają się od nas samych – komentuje Katarzyna Strzegowska, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego.
– Każdy drobny gest – przesunięcie się w głąb pojazdu, wyciszenie telefonu, ustąpienie miejsca – sprawia, że komunikacja miejska staje się bardziej przyjazna i bezpieczna. Bardzo często o tym zapominamy i zdajemy się nie zauważać współpasażerów. Często nasze zachowania sprawiają, że podróż Warszawskim Transportem Publicznym staje się kłopotliwa dla naszych współtowarzyszy. Spróbujmy to zmienić – dodaje Katarzyna Strzegowska.
Jesteś kurą czy żółwiem? Nie bądź ani jednym, ani drugim
Kreacje opierają się o wizerunek pasażerów, którzy mają głowy popularnych zwierząt. Symbolizują pewne zachowania, które nie są zazwyczaj mile widziane przez współpasażerów. W pierwszej odsłonie kampanii przedstawiono pasażera żółwia z plecakiem ("Nie bądź żółwiem, zdejmij plecak") oraz pasażerkę kurę rozmawiającą głośno przez telefon ("Nie bądź kurą, nie hałasuj"). W każdej kolejnej odsłonie kampanii będą przedstawiane dwie nowe postacie.
Kampania będzie realizowana na wiatach przystankowych, wyświetlaczach w pojazdach ZTM, na ich tyłach oraz w serwisach społecznościowych. Czas trwania kampanii przewidziany jest na 10 miesięcy.