Plan restrukturyzacji ma pomóc wydawcy "Daily Mirror" w cyfrowej transformacji medium. Brytyjski tytuł planuje mocniej postawić na treści multimedialne, takie jak podcasty i krótkie filmy wideo. W tym roku planuje również testować modele subskrypcyjne w niektórych tytułach, choć większość planuje pozostawić w wolnym dostępie.
Nasza nowa struktura stanowi największą reorganizację, jaką kiedykolwiek przeprowadziliśmy, większą nawet niż ta z początków rewolucji cyfrowej
powiedział w oświadczeniu dyrektor ds. treści David Higgerson
Wyzwania "Daily Mirror" takie jak i innych mediów
"Daily Mirror", jeden z najstarszych brytyjskich tabloidów, jest częścią Reach Plc, największego komercyjnego wydawcy wiadomości w Wielkiej Brytanii. W ostatnich latach Reach zmaga się z problemami finansowymi. W pierwszej połowie roku przychody spadły o 3,4 proc., co zmusiło wydawcę do poszukiwania nowych źródeł przychodów.
W ostatnich miesiącach wiele globalnych koncernów medialnych ogłosiło znaczące redukcje zatrudnienia.
Paramount planuje zwolnić nawet 3000 pracowników, co ma przynieść oszczędności rzędu 2 mld dolarów. Prezes Jeff Shell przyznał, że choć redukcje będą bolesne, mają być jednorazowe. Firma zamierza skupić się na nabywaniu praw do transmisji wydarzeń sportowych oraz pozyskiwaniu nowych talentów, co ma pomóc w dalszym rozwoju.
Według magazynu branżowego Press Gazette, w 2024 roku w Stanach Zjednoczonych odnotowano zwolnienia około 4000 osób w branży dziennikarskiej. W 2023 roku liczba ta w mediach informacyjnych była dwukrotnie większa. Zwolnieniami objęto 8000 osób.