Eksperci patrzą sceptycznie na propozycję profilu absolwenta szkół średnich, który przedstawił IBE. – To jak budowanie domu, zaczynając od dymu z komina – mówią eksperci.
Instytut Badań Edukacyjnych zaprezentował ostateczną wersję profilu absolwenta szkół ponadpodstawowych. Publikacja liczy ponad 110 stron i stanowi fundament planu zmian w edukacji zatytułowanego „Reforma 26. Kompas jutra”.
Na podstawie dokumentu powstaną nowe podstawy programowe dla liceów, techników oraz szkół branżowych I i II stopnia, które zaczną obowiązywać od roku szkolnego 2027/2028. W centrum profilu absolwenta szkół ponadpodstawowych znajdują się wartości: wolność, wspólnota, solidarność, odpowiedzialność, sprawiedliwość i szacunek. Dokument uwzględnia również kompetencje, dzieląc je na przekrojowe (społeczne, poznawcze i osobiste) i fundamentalne (matematyczne, językowe, cyfrowe i ruchowe). Elementem profilu jest też sprawczość, w której wyodrębniono: poczucie przynależności do wspólnoty, samoregulacja, przekonanie o własnej skuteczności i nastawienie na rozwój.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

3 tygodni temu
15




English (US) ·
Polish (PL) ·