Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Dlaczego tunel w Dziekanowicach jest zamknięty? Kiedy go znów otworzą?
Zamknięcie tunelu zaplanowano na dwie noce — z 16 na 17 czerwca oraz z 17 na 18 czerwca. Ruch zostanie wstrzymany od godz. 21:00 do 5:00 rano. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że powodem zamknięcia są obowiązkowe prace serwisowe. Przegląd obejmuje systemy wentylacji, monitoringu, sterowania urządzeniami, nagłośnienia, oświetlenia, a także punkty alarmowe i przeciwpożarowe. Dodatkowo przeprowadzony zostanie test zraszaczy.
Podobne działania to rutynowa procedura związana z utrzymaniem bezpieczeństwa w zautomatyzowanych tunelach, takich jak ten o długości 496 metrów w Dziekanowicach.
Gdzie jest objazd tunelu w Dziekanowicach na obwodnicy Krakowa?
W czasie zamknięcia tunelu kierowcy będą musieli korzystać z wyznaczonych tras objazdowych. W kierunku Warszawy ruch zostanie przekierowany na starą DK7 (obecnie DW772) przez węzeł Węgrzce do węzła Widoma. Z kolei jadący w kierunku autostrady A4 będą kierowani objazdem z węzła Batowice ulicami Karola Wojtyły, Marka Nawary, Powstańców i Aleją 29 Listopada do węzła Węgrzce. Utrudnienia te mogą wydłużyć czas przejazdu.
Czym jest Północna Obwodnica Krakowa?
Północna Obwodnica Krakowa, otwarta pod koniec grudnia 2024 r., to jeden z najważniejszych odcinków drogowych w Małopolsce. Licząca 12,3 km drogi S52 trasa łączy północne dzielnice Krakowa z gminami Wielka Wieś i Zielonki. Użytkownicy korzystają z trzech pasów ruchu w obu kierunkach przy ograniczeniu prędkości do 100 km/h, a w tunelach, takich jak ten w Dziekanowicach, obowiązuje dodatkowe ograniczenie do 80 km/h.
Cechą wyróżniającą tę trasę jest obecność dwóch tuneli – w Zielonkach i Dziekanowicach – co stanowi unikat w skali kraju. Tunel w Dziekanowicach znajduje się w pobliżu węzła Batowice i jest kluczowym elementem tej infrastruktury, która integruje się z siecią węzłami Zielonki, Węgrzce i Batowice.
Ile kosztowała Północna Obwodnica Krakowa?
Całkowity koszt budowy wyniósł 1,4 mld zł, z czego aż 789,6 mln zł pochodziło z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ramach inwestycji powstało także 20 km dróg dojazdowych, 27 mostów, wiaduktów i estakad o całkowitej długości 1,9 km. Infrastruktura ta odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu sprawnego ruchu pomiędzy Krakowem i sąsiednimi regionami.