Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Afshar, określony przez „The International Business Times” mianem „zaklinacza Muska” - ze względu na swoją umiejętność rozumienia i realizowania wizji miliardera - budził podziw jako osoba, która świetnie odnajdywała się w pracy z najbogatszym człowiekiem świata.
Afshar dowodził zespołem, w skład którego wchodzili:
- Troy Jones, wiceprezes Tesli ds. sprzedaży na terenie Ameryki Północnej,
- Joe Ward, wiceprezes odpowiedzialny za Europę, Bliski Wschód i Afrykę,
- Karen Steakley, specjalizująca się w rozwoju biznesu i polityce firmy.
Utrata tak kluczowego współpracownika jak Afshar może wpłynąć na przyszłe działania firmy, zwłaszcza w obliczu jej ostatnich problemów na rynku.
Afshar, tajne materiały, dochodzenie i awans
Jak informuje Bloomberg, Afshar był objęty w 2022 r. wewnętrznym dochodzeniem Tesli dotyczącym zamówień na trudne do zdobycia materiały, które miały być użyte w projekcie o charakterze tajnym, bezpośrednio zleconym przez Muska. Inspekcja nie doprowadziła do zakończenia jego współpracy z Teslą. Mało tego. Po jej zakończeniu Afshar został zaangażowany w działania SpaceX i został później wiceprezesem Tesli.
Kto jeszcze odszedł z Tesli?
Afshar nie jest jedyną osobą, która opuściła Teslę w ostatnim czasie. Na początku roku Milan Kovac, wicedyrektor oraz szef programu robotyki humanoidalnej Optimus, także zrezygnował z pracy w firmie, tłumacząc swoje odejście chęcią spędzenia większej ilości czasu z najbliższymi. Kolejne zmiany w strukturach zarządu mogą wskazywać na narastające trudności, z którymi Tesla się mierzy.
Jakie problemy ma Tesla?
Producent samochodów elektrycznych zmaga się z dużymi problemami na rynku, zwłaszcza w Europie. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że od stycznia sprzedaż samochodów marki Tesla na kontynencie systematycznie spada. W maju odnotowano kolejny miesięczny spadek. To już stały trend, a nie incydentalna wpadka. Wyzwania Tesli na rynkach zagranicznych mogą być dodatkowo pogłębiane przez niekorzystny odbiór wizerunkowy samej firmy.