Wuchang: Fallen Feathers z pierwszą łatką wydajności. Czy to wystarczy, by uratować grę?

17 godziny temu 4
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Wuchang: Fallen Feathers to ambitna produkcja od Leenzee, która cieszy się popularnością zarówno na Steam, jak i w ramach abonamentu Game Pass. Od samego początku zmaga się ona jednak z poważnymi problemami wydajnościowymi, szczególnie na PC, co w sumie nie dziwi, ze względu na wykorzystanie kontrowersyjnego silnika Unreal Engine 5. Wydawca gry, 505 Games, oraz samo studio musieli wydać oficjalne oświadczenie, by uspokoić graczy i zapewnić, że poprawki są w drodze.

Pierwsza aktualizacja została udostępniona zaledwie kilka dni po premierze, co pokazuje, że twórcy traktują sprawę poważnie. Główne zmiany dotyczą poprawy optymalizacji na kartach graficznych z 8 lub mniej GB pamięci VRAM.

Co poprawia pierwsza łatka?

Aktualizacja koncentruje się głównie na poprawie wydajności wersji PC, która wymagała największej optymalizacji. Oto najważniejsze zmiany:

  • Tryb niskiego opóźnienia: Można go teraz włączyć lub wyłączyć ręcznie w menu opcji. Wcześniej był uruchamiany domyślnie, co powodowało problemy.
  • Supersampling: Limity rozdzielczości supersamplingu zostały dostosowane dla wybranych modeli GPU, aby zapobiec spadkom wydajności.

Optymalizacja pamięci VRAM:

  • Dla kart graficznych z 8 GB VRAM lub mniej – optymalizacja oszczędzania pamięci jest stosowana na wszystkich poziomach jakości tekstur.
  • Dla kart z więcej niż 8 GB VRAM – optymalizacja działa tylko przy ustawieniu jakości tekstur na "niskie".

Aby zrekompensować wcześniejsze niedogodności, wszyscy posiadacze Wuchang: Fallen Feathers na Steam otrzymają za darmo oryginalną ścieżkę dźwiękową (OST) w formie DLC.

Szukasz konsoli Nintendo Switch? Sprawdź te oferty:

Przeczytaj źródło