WPP traci globalny budżet mediowy Marsa na rzecz Publicis Groupe

3 dni temu 11
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Roczny budżet mediowy Marsa szacowany jest na 1,7 miliarda dolarów. W trwającym od jesieni przetargu brały udział cztery największe sieci agencyjne: Publicis, Omnicom, IPG i WPP. Ten ostatni holding bronił obsługi marketera.

Przetarg był nadzorowany przez firmę doradczą Mediasense i obejmował: media, media społecznościowe, branding, PR i influencer marketing na 70 rynkach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Proces ten nie obejmował kreacji, za którą nadal odpowiadają agencje BBDO i DDB należące do Omnicomu. 

Należąca do WPP Media agencja EssenceMediacom odpowiadała dotychczas globalnie za planowanie i zakup mediów. Z kolei za obsługę PR odpowiadała należąca do IPG agencja Weber Shandwick (ta została zachowana). 

Do obsługi Marsa w strukturze holdingu Publicis zostanie oddelegowany specjalnie do tego stworzony zintegrowany zespół nazwany "One Mars". Będzie pracował w oparciu o "model wzrostu oparty na sztucznej inteligencji".

Publicis rozpocznie obsługę Marsa z początkiem stycznia 2026 roku. 

Przeczytaj źródło