Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Od pewnego czasu WhatsApp pracuje nad ustanowieniem zakładki "Wiadomości" jako centralnej platformy dla nowych treści w aplikacji. Oznacza to, że popularny komunikator coraz bardziej przekształca się w rodzaj platformy mediów społecznościowych. Użytkownicy mogą na przykład przekazywać osobiste spostrzeżenia na temat swojego codziennego życia za pośrednictwem tymczasowych postów czy statusów, co przypomina relacje z Instagrama.
Jednocześnie kanały influencerów, władz i firm oferują aktualne informacje i wiadomości. Taki kierunek rozwoju został dobrze przyjęty – według WhatsApp ponad 1,5 mld ludzi na całym świecie korzysta z sekcji "Wiadomości" każdego dnia. Usługa wykorzystuje teraz ten wiatr w plecy do dalszego rozszerzania zakładki. Meta wprowadza kilka nowych funkcji i przekształca sekcję między innymi w przestrzeń reklamową.
Więcej narzędzi dla influencerów
Na nowej aktualizacji WhatsApp skorzystają w szczególności firmy – w przyszłości będą one mogły umieszczać płatne reklamy w obszarze statusu. Zainteresowani użytkownicy będą wtedy mogli skontaktować się z firmą bezpośrednio z postu statusu i rozpocząć rozmowę. Chociaż firma nie podała jeszcze konkretnego harmonogramu, wprowadzenie reklam ma nastąpić w nadchodzących miesiącach.
Kolejną nową funkcją jest wprowadzenie subskrypcji kanałów. W przyszłości użytkownicy będą mogli subskrybować swój ulubiony kanał za miesięczną opłatą, otrzymując w zamian dostęp do treści na wyłączność. Pozwoli to użytkownikom bezpośrednio wspierać operatorów kanałów. Możliwe będzie również reklamowanie kanałów w ukierunkowany sposób. Pozwoli to administratorom zwiększyć zasięg i dotrzeć do nowych grup docelowych.
Brak zmian dla normalnego czatu
Dobra wiadomość – pomimo reklam, zakładka "Wiadomości" pozostaje wyraźnie oddzielona od klasycznego obszaru czatu. Oznacza to, że ci, którzy używają WhatsApp tylko do prywatnych rozmów, nie będą musieli dostosowywać się do żadnych zmian ani – przynajmniej na razie – użerać się z reklamami.
Ważną kwestią pozostaje również ochrona danych osobowych. Komunikator podkreśla, że osobiste wiadomości, połączenia i wiadomości o statusie są nadal szyfrowane end-to-end. Ani osoby trzecie, ani Meta nie mogą przeglądać czy przechwytywać tych treści.
Chcecie bezpiecznie korzystać z sieci? To pomyślcie o inwestycji w VPN.