Przypomnijmy: na początku 2024 roku wiele firm postanowiło wstrzymać swoje kampanie w Republice w odpowiedzi na pojawiające się tam wypowiedzi m.in. Jana Pietrzaka o barakach dla uchodźców, czy Marka Króla o czipowaniu ich jak psy.
Czy ten bojkot nadal trwa i ile firm reklamuje się obecnie w Republice? To sprawdzamy opierając się na danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarliśmy. Wynika z nich, że w sierpniu br. na antenie Telewizji Republika wyemitowano 4 518 spotów od 90 marek. Cennikowo dało to stacji 37,48 mln zł (dane bez rabatów).
W lipcu było nieco lepiej: na antenie Republiki promowały się 93 marki, które wyemitowały łącznie 4 601 spotów. Wpływy reklamowe kanału wyniosły cennikowo 30,78 mln zł.
Co ciekawe, dużo gorszy pod względem reklamowym od miesięcy wakacyjnych był dla Republiki czerwiec. Wówczas na jej antenie pokazano 4 384 spoty od 88 brandów (wpływy reklamowe wyniosły cennikowo 31,81 mln zł).
Wśród stałych reklamodawców kanału są: Zondacrypto (561 spotów), Mango (395), Prawo i Sprawiedliwość (243), "Gazeta Polska" (464).
Po ponad 100 reklam wyemitowały w sierpniu br. województwo podkarpackie, województwo lubelskie, Strefa Wolnego Słowa media czy sklep.gazetapolska.pl.
InPost i inni reklamują się w Republice
Ponad 300 spotów wyemitował w sierpniu w Republice InPost, który do niedawna nie reklamował się na jej antenie — jedynie w czerwcu pojawiło się 150 spotów tej firmy.
Wśród zupełnie nowych marek, które zaistniały reklamowo w okresie wakacji na antenie stacji Tomasza Sakiewicza są m.in. Omoda, Durex, Rankomat.pl, Regina, Netia, Berlinki, Trivago.pl, Travisto, Espumisan, Esseliv, Społem Kielce, Dezamigren czy RTV Euro AGD.
Od początku roku Republika utrzymuje się na pozycji lidera wśród stacji newsowych. W sierpniu jej udział w rynku sięgnął 6,69 proc., podczas gdy rok wcześniej wynosił jeszcze 3,80 proc. – wynika z danych Nielsena, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. To właśnie ten wzrost dał stacji awans na pierwsze miejsce.
Republika wyprzedziła nie tylko konkurencję w swojej kategorii – była też drugim najchętniej oglądanym kanałem w polskiej telewizji. Przełom nastąpił w lipcu ubiegłego roku, kiedy trafiła na naziemny multipleks MUX-8. Od tego momentu widownia systematycznie rośnie.