W pierwszym półroczu 2025 roku w podróż pociągami PKP Intercity wybrało się 40,4 mln pasażerów

1 dzień temu 7

Fot. PAP/S. Leszczyński (1)

Od stycznia do czerwca 2025 r. na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało o ponad 9 proc. osób więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku i o 31 proc. więcej niż dwa lata temu. W tym okresie średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 223 tys. osób.

W pierwszym półroczu 2025 roku PKP Intercity przewiozło 40,4 mln pasażerów.

„Zaczynamy zbierać żniwa ze zmodernizowanych linii. Dzięki skróceniu czasu jazdy pasażerowie chętnie wybierają pociągi, które oferują coraz wyższy komfort podróży” - informował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Od stycznia do czerwca, pasażerowie najczęściej wybierali pociągi kursujące na trasach z Gdańska, Krakowa, Łodzi czy Poznania do Warszawy. Natomiast największy wzrost liczby podróżnych, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, przewoźnik odnotował na liniach: Poznań - Szczecin (60 proc.), Kraków - Zakopane (59 proc.), Szczecin - Warszawa (53 proc.), Poznań - Toruń (47 proc.), Warszawa - Zakopane (37 proc.) czy Białystok - Warszawa (34 proc.). W zakończonym pierwszym półroczu dniem z najwyższą frekwencją był 1 czerwca: wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest rekordem w historii spółki. 

„Podsumowanie tego półrocza można streścić w trzech słowach: więcej, lepiej, szybciej - więcej pasażerów, lepszy tabor, szybsze połączenia” - zauważył Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. „Chcę bardzo serdecznie za to podziękować wszystkim tym, którzy złożyli się na sukces. Liczę na to, że zamkniemy ten rok rekordem i przekroczymy 80 milionów przewiezionych pasażerów” - dodał minister

W obowiązującym od czerwca wakacyjnym rozkładzie jazdy PKP Intercity przewidziało 514 połączeń dziennie, czyli o 60 więcej niż rok temu i o ponad 80 więcej niż dwa lata temu. 

Przewoźnik zaproponował pasażerom zupełnie nowe połączenia oraz poprawił czasy przejazdów i komfort podróży. Pociąg Express InterCity Premium, czyli popularne Pendolino, kursuje ze stolicy do Świnoujścia, zapewniając podróżnym szybszy dojazd do wakacyjnego kurortu. Ruszył też ekonomiczny skład IC Merkury z Wrocławia do Świnoujścia, który też ma rekordowy czas przejazdu. Przewoźnik zwiększył również liczbę sprinterów, czyli najszybszych połączeń. Korzystając z nim, pasażerowie mogą dojechać w około 1,5 godziny z Warszawy do Białegostoku czy w 2,5 godziny z Warszawy do Bydgoszczy. Uruchomiony został także nowy pociąg IC Kasztelan, łączący Kraków i Hrubieszów przez Mielec. W czerwcu po kilkuletniej przerwie ruszyło także połączenie do Giżycka. Nowością jest, uruchomiony pilotażowo, międzynarodowy pociąg IC Adriatic Express, kursujący na trasie Warszawa - Rijeka.

PKP Intercity ma zakontraktowane projekty taborowe z polskimi producentami i zakładami napraw na kwotę 16,5 mld zł. Nowe i zmodernizowane pojazdy są systematycznie odbierane i wdrażane do rozkładu jazdy. PKP Intercity realizuje także program inwestycji infrastrukturalnych. W marcu podpisana została umowa na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. W trakcie realizacji jest rozbudowa zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstają w Przemyślu. W 2025 roku PKP Intercity zainwestuje w infrastrukturę 292 mln zł netto. Plany inwestycyjne uwzględniają m.in. rozbudowę bocznicy w: Lublinie, Białymstoku, Łodzi, Warszawie oraz Gdyni.

„Drugie półrocze będzie zdecydowanie lepsze od pierwszego. Zakładamy, że PKP Intercity osiągnie rekordowy wynik przewozów za cały 2025 rok” - podsumował prezes zarządu PKP Intercity.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Przeczytaj źródło