Bartłomiej Sordyl: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie tylko sprawdza, czy przedsiębiorcy prawidłowo informują o promocjach, ale coraz częściej stawia zarzuty za wprowadzanie konsumentów w błąd – także za złamanie przepisów wynikających z dyrektywy Omnibus. Najnowszym tego przykładem jest postępowanie wobec Jeronimo Martins Polska i jego zarządu.ceny
Branża sprzedaży detalicznej to obszar, którym wyraźnie interesuje się prezes UOKiK. W ubiegłym tygodniu na celowniku znalazła się firma Jeronimo Martins Polska. Postępowanie UOKiK dotyczy istotnych naruszeń?
Tak, stosowania mylących (niezrozumiałych dla konsumentów) oznaczeń promocyjnych przy produktach sprzedawanych w zestawach (tzw. wielosztukach), potencjalnie nieprawidłowego obliczania rabatów – nie od najniższej ceny z 30 dni, lecz od ceny regularnej – oraz nieczytelnego informowania o tej najniższej cenie. Urząd uznał, że takie działania mogły wprowadzać konsumentów w błąd co do rzeczywistej wartości promocji, co może naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
30




English (US) ·
Polish (PL) ·