Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Firma Tygodnik Powszechny w 2024 roku wypracowała 10,51 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,4 proc. mniej niż przed rokiem (11 mln). W sprawozdaniu nie podano, ile wyniosły wpływy ze sprzedaży „Tygodnika Powszechnego” i jego wydań specjalnych, ile z subskrypcji cyfrowej w serwisie pisma, a ile z reklam.
Z kolei pozostałe przychody operacyjne firmy (głównie z dotacji) podskoczyły ze 116,7 do 347,5 tys. zł.
Więcej na pracowników, mniej na druk
Koszty operacyjne wydawcy „TP” wzrosły zaś o 8,9 proc. do 12,23 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 4,6 do 5,02 mln zł, na wynagrodzenia – z 3,96 do 4,56 mln, a na ubezpieczenia i świadczenia pracownicze – z 464,9 do 544,2 tys. zł.
W ub.r. liczba etatowych pracowników spółki zwiększyła się z 26 do 27, w przypadku stałych współpracowników nastąpił spadek z 15 do 12, zaś grupa autorów zewnętrznych powiększyła się z 250 do 258.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że „znacznie zwiększyła nakłady na rozwój technologiczny, co wprawdzie pogorszyło wyniki finansowe w roku 2024, ale też stworzyło możliwości dla radykalnego zwiększenia w latach następnych przychodów ze sprzedaży treści poprzez oferowane z coraz lepszym dostosowaniem do oczekiwań rynku subskrypcje cyfrowe”.
Z kolei koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 1,31 do 1,12 mln zł. W raporcie zaznaczono, że firma negocjowała z drukarniami obniżenie wydatków na papier i druk.
W konsekwencji strata operacyjna spółki pogłębiła się z 233,5 tys. do 1,51 mln zł, a strata netto – z 257,6 tys. do 1,53 mln zł.
Inwestor wyłożył milion
Pod koniec 2024 roku fundusz Vesper Investment, należący do Grzegorza Błażewicza, krakowskiego przedsiębiorcy i byłego prezesa portalu Interia.pl, kupił 38 proc. udziałów Tygodnika Powszechnego. Dokapitalizował firmę kwotą 1 mln zł, w efekcie mimo zeszłorocznej straty jej kapitały własne wzrosły z 1,21 do 1,68 mln.
– Przystąpienie w grudniu 2024 r. do Spółki nowego wspólnika i jej zasilenie kapitałowe, wiąże się również dodatkowo z wniesieniem przez nowego wspólnika kapitału wiedzy i doświadczenia w zakresie marketingu internetowego, nowoczesnych rozwiązań technologicznych i menadżerskich oraz strategii komunikacji multimedialnej. Pozwoli to Spółce na podwyższenie tempa jej transformacji cyfrowej, zwiększenie potencjału przychodowego i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu czytelników na dziennikarstwo wysokiej jakości dostarczane czytelnikom najnowocześniejszymi kanałami rozpowszechniania – zapowiedziano w sprawozdaniu.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023