Turystyczny boom w Polsce. Rząd stawia na rozwój i zintegrowane działania

20 godziny temu 2
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

2025-06-13 15:44

publikacja
2025-06-13 15:44

Ten rok może być rekordowy w historii polskiej branży turystycznej - stwierdził w piątek w Gdańsku wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys. Zapowiedział przygotowanie Strategii Rozwoju Turystyki dla Polski.

Turystyczny boom w Polsce. Rząd stawia na rozwój i zintegrowane działania
Turystyczny boom w Polsce. Rząd stawia na rozwój i zintegrowane działania
fot. Marcin Szkodziński / / Forum

Wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys bierze udział w odbywającej się w Gdańsku konferencji "Krajowa strategia rozwoju turystyki", mającej na celu stworzenie planu odpowiadającego na potrzeby i możliwości w branży turystycznej w różnych częściach Polski.

Poinformował, że rozpoczęły się istotne działania, aby powstała Strategia Rozwoju Turystyki dla Polski do 2036 roku. "Mamy ambitne plany, aby Polska stała się absolutnym liderem turystki w Europie Środkowo-Wschodniej. Mamy wszystkie niezbędne atuty. Dlatego nasza Strategia Rozwoju Turystyki Polski będzie składała się z 16 istotnych strategii regionalnych, ale także 12 podstrategii branżowych. Chcemy wyciągnąć maksimum naszego potencjału" – stwierdził.

Wiceminister zaznaczył, że Polska jest krajem z najnowocześniejszymi hotelami oraz z największym procentowym wzrostem obsłużonych pasażerów w portach lotniczych w Unii Europejskiej.

"Mamy największy procentowy wzrost liczby turystów w bazie noclegowej. Jeżeli tendencja pierwszego kwartału się utrzyma, to może być rekordowy rok w historii polskiej turystyki. Żeby zwiększać ten potencjał w sposób trwały, potrzebujemy integracji naszych działań" – powiedział Borys.

Jego zdaniem rozwojowi turystyki w Polsce paradoksalnie służą zachodzące zmiany klimatyczne.

"Dzisiaj mamy taki trend, w którym kraje południa w czasie gorącego lata szukają miejsc odrobinę chłodniejszych. Już widać wzrost liczby turystów hiszpańskich, greckich, nie mówiąc o krajach arabskich. Chcemy ten nasz potencjał pokazać w bardzo profesjonalnych produktach, tworząc marki turystyczne regionów, ale także markę turystyczną Polski. Do tego potrzebne są działania zintegrowane" – wskazał wiceminister.

Wicemarszałek województwa pomorskiego Agnieszka Baranowska stwierdziła, że Pomorze chce być regionem, który w każdym miesiącu cieszy się popularnością wśród turystów.

"Będziemy budować strategię, żeby przygotować ofertę dla turystów o każdej porze roku. Pandemia pokazała, że trzeba być bardzo wrażliwym na takie sytuacje, które są zaskakujące, więc my też będziemy na to przygotowani" – zapewniła.

Jak wynika z danych GUS, w 2024 roku z turystycznych obiektów noclegowych w Polsce skorzystało 38,8 mln turystów; o 7,2 proc. więcej rdr. (PAP)

dsok/ mmu/

Tego jeszcze nie grali! Dokładają drona DJI do karty kredytowej w Citi Handlowym

Tego jeszcze nie grali! Dokładają drona DJI do karty kredytowej w Citi Handlowym

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Przeczytaj źródło