- Od 15 września na obwodnicy Trójmiasta wprowadzona zostanie nowa zmienna organizacja ruchu
- Prace w ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej obejmą odcinek między węzłami Gdańsk Kowale a Gdańsk Południe
- Trasa S6 zostanie poszerzona do trzech pasów w obu kierunkach, co jednak wymaga tymczasowych zmian w organizacji ruchu
- Budowa OMT o długości 32 km pochłonie 2,9 mld zł. Ma na celu odciążenie istniejącej infrastruktury w regionie
Kierowców czekają trzy tygodnie zmian na budowanej obwodnicy Trójmiasta. Jak wyjaśnia Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA, na wysokości węzła Gdańsk Południe trasa S6 zostanie poszerzona do przekroju trzypasmowego w obu kierunkach. Prace będą prowadzone na bieżąco bez wyłączania ruchu w tym miejscu, co oznacza konieczność wprowadzenia tymczasowych zmian.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoZmiana organizacji ruchu na S6 od 15 września. Plan prac
Harmonogram prac zakłada zmianę szerokości jezdni, dlatego kierowcy muszą zachować czujność i liczyć się z utrudnieniami. Które jezdnie i kiedy będą dostępne? Poniżej przedstawiamy plan GDDKiA na najbliższe trzy tygodnie:
- 15–22 września: dwa pasy w kierunku Szczecina i Gdyni, jeden w stronę Łodzi/A1,
- 23–28 września: po dwa pasy w obu kierunkach,
- 29 września–6 października: jeden pas w stronę Szczecina i Gdyni, dwa w kierunku Łodzi/A1.
Sprawdź: Myślał, że wjeżdża "na suwak". Dostał mandat, stracił zniżki na OC i musi naprawić auto
Co będzie się działo na S6? Prace na węzłach i jezdniach
Zmiany obejmą nie tylko główną trasę S6, ale także węzeł Gdańsk Południe, gdzie prowadzone są zaawansowane roboty budowlane. Na tym odcinku dostosowywany jest dotychczasowy układ "dwa na dwa" do nowej konfiguracji z trzema pasami w obu kierunkach.
Tymczasowa organizacja ruchu obowiązuje również między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe, gdzie trwa budowa głównej trasy OMT oraz. Prace prowadzone są także na węźle Żukowo, na którym szczególną uwagę poświęcono połączeniu z DK7 w kierunku Lnisk. W rejonie węzła Lublewo Gdańskie kończone są natomiast obiekty inżynierskie i układana jest masa bitumiczna.
Obecna obwodnica TrójmiastaGDDKiA
Zobacz: Tańsza od Toyoty RAV4, ale czy gorsza? Omoda 7 szykuje się do debiutu w Polsce
Prace wykończeniowe trwają też na DW 221 i MOP-ie Widlino. Obecnie ta droga wojewódzka funkcjonuje jako bajpas, ale GDDKiA szykuje się do uruchomienia jej w najbliższych tygodniach już w docelowej formie. Równolegle trwają prace na odcinku leśnym, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Widlino. Na MOP-ie prowadzone są roboty bitumiczne oraz wykończeniowe, w tym przy węzłach sanitarnych.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (OMT) to kluczowa inwestycja dla regionu
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej to 32-kilometrowa inwestycja, która połączy Południową Obwodnicę Gdańska z drogą ekspresową S6. Jej głównym celem jest odciążenie istniejącej drogi, która obecnie zmaga się z dużym natężeniem ruchu. Kluczowym elementem projektu jest przebudowa węzła Gdańsk Południe, umożliwiająca bezpośredni zjazd na autostradę A1, co poprawi skomunikowanie regionu z centralną i południową Polską.
Równolegle realizowana obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Trasa rozpoczyna się w Glinczu, przecina S7 na węźle Żukowo i kończy się w Lniskach, łącząc się z DK7.
Budowa OMT jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS). Całkowity koszt inwestycji wynosi 2,9 mld zł, z czego ponad 1 mld zł pochodzi z dofinansowania UE. Kierowcy muszą jednak uzbroić się w cierpliwość — najbliższe tygodnie przyniosą sporo utrudnień, ale efektem będzie znacznie lepsza infrastruktura drogowa w regionie.