Trasa S7 na Mazowszu otwarta dla kierowców. Nowe odcinki skrócą podróż nad morze

2 godziny temu 3
  • Dwa nowe odcinki drogi S7 na północ od Warszawy zostały otwarte 19 grudnia
  • Pierwszy odcinek, Modlin-Załuski, ma 12 km długości, kosztował 635 mln zł
  • Drugi odcinek, Załuski-Płońsk Południe, ma 12,9 km długości, kosztował 692 mln zł
  • Nowe odcinki skrócą czas podróży z Warszawy do Gdańska o około 30 minut
  • Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się na końcu artykułu
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

SPIS TREŚCI

  1. Jak wyglądają nowe odcinki trasy S7?
  2. Dzięki nowej trasie S7 będzie szybciej nad morze?
  3. Jakie są plany rozbudowy trasy S7?

Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak podczas konferencji prasowej, która odbyła się na placu budowy, podkreślił, że już w piątek kierowcy będą mogli korzystać z drogi S7 pomiędzy Płońskiem a Modlinem. Dostępne tam będą trzy pasy ruchu w każdą stronę. Podczas konferencji podkreślał, że nowa trasa pozwoli na bezpieczniejszą podróż w okresie świątecznym.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jakie odcinki S7 zostały otwarte?

Ile kosztowały nowe odcinki S7?

Jak długo skróci się podróż do Gdańska?

Jakie są plany rozbudowy trasy S7 w przyszłości?

Jak wyglądają nowe odcinki trasy S7?

Pierwszy z oddanych do użytku odcinków biegnie się pomiędzy węzłami Modlin a Załuski. Trasa ma 12 km i prowadzi trzema pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowano na niej wa Miejsca Obsługi Pasażerów oraz dwa węzły: Załuski i Ostrzykowizna. Koszt budowy wyniósł 635 mln zł. Zgodnie z pierwotną umową prace miały zakończyć się do sierpnia 2025 r.

Drugi otwarty dziś fragment drogi ekspresowej S7 to odcinek Załuski — Płońsk Południe. Ma długość 12,9 kmi kosztował 692 mln zł. Początkowo planowano oddanie drogi wiosną tego roku, jednak prace rozpoczęły się później z powodu opóźnień administracyjnych. W związku z tym wykonawca uzyskał zgodę na wydłużenie terminu do marca 2026 r. Mimo trwającej budowy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wymogła na firmie udostępnienie trasy kierowcom.

Dla kierowców oznacza to, że na poboczach nowo otwartej trasy będą jeszcze prowadzone prace wykończeniowe. Kierowcy mogą korzystać z trzech pasów ruchu w każdą stronę, dwóch węzłów: Poczernin i Przyborowice oraz jednego MOP-u. W przyszłości węzeł Płońsk Południe połączy S7 z planowaną drogą S10 w kierunku Bydgoszczy.

Oddanie do użytku odcinka trasy S7

Oddanie do użytku odcinka trasy S7PAP

Dzięki nowej trasie S7 będzie szybciej nad morze?

Oddane do użytku dla kierowców odcinki zostały połączone z trasą Modlin-Czosnów, która została w pełni oddana do użytku w październiku 2025 r. Łącznie trzy budowane jednocześnie fragmenty S7, o łącznej długości 35 km i wartości 2,8 mld zł, zastąpiły dotychczasową drogę krajową nr 7. Prace prowadzone były przy utrzymaniu ruchu. Przez ostatnie miesiące na większości trasy obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km na godz., a miejscami nawet do 50 km na godz. Dzięki nowym odcinkom podróż z Warszawy do Gdańska skróci się nawet o pół godziny.

Jakie są plany rozbudowy trasy S7?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oczekuje obecnie na decyzję ZRID, która pozwoli rozpocząć prace na kolejnym fragmencie S7, bliżej Warszawy. W latach 2026-2028 planowana jest budowa odcinka od Czosnowa do Kiełpina. Nowa droga powstanie w miejscu obecnej, a kierowcy zyskają po jednym dodatkowym pasie w każdym kierunku. Ostatnim etapem będzie budowa tzw. "wylotówki" z Warszawy, której zakończenie przewidziano na 2032 r.

Przeczytaj źródło