Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
GR Yaris to tak naprawdę rajdówka dopuszczona do jazdy po zwykłych drogach. Szalony Yaris z napędem na cztery koła GR FOUR został niedawno zmodernizowany. Pod maską pracuje ten sam silnik 1.6, ale wycisnęli z trzech cylindrów jeszcze więcej i poprawili brzmienie układu (nadal zadziorne, ale już nie tak syntetyczne i nieco cichsze). Moc wzrosła o 19 KM (do 280 KM), a moment obrotowy o 30 Nm (do 390 Nm). To przekłada się 5,2 s do setki i 230 km na godz. prędkości maksymalnej.
Jeśli interesuje was aktualna oferta, to wzięliśmy ją pod lupę w oddzielnym materiale. Znajdziecie go w tym miejscu: To ostatni moment na zakup tej Toyoty przed nowymi normami emisji. Będą zmiany. Kierowcy się nie ucieszą a my teraz przejdźmy do najnowszego wydania GR Yarisa.
Toyota GR Yaris Aero PerformanceToyota
Zacznijmy od najważniejszego. Czy nową Toyotę GR Yaris Aero Performance będzie można kupić w Polsce?
Tak. Produkcja Toyoty GR Yaris Aero Performance rozpocznie się w 2025 roku. Zamówienia w polskich salonach będzie można składać już jesienią tego samego roku. Co ważne, model będzie dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów, co z pewnością ucieszy purystów motoryzacyjnych.
Toyota GR Yaris Aero Performance, czyli nowe spojrzenie na aerodynamikę i osiągi
Nowa odsłona GR Yarisa zadebiutowała na europejskiej scenie podczas Rajdu Akropolu w Grecji, siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) 2025, która odbywa się w dniach 26-29 czerwca. To nie koniec – samochód pojawi się niedługo również na Goodwood Festival of Speed (10-13 lipca), gdzie zaprezentuje swoje możliwości na słynnej trasie wyścigu górskiego.
GR Yaris Aero Performance to owoc nieustannego zaangażowania TOYOTA GAZOO Racing w rozwój samochodów zrodzonych z motorsportu. Od momentu premiery w 2020 roku model ten jest nieustannie udoskonalany dzięki analizie danych z wyścigów, opiniom kierowców oraz szczegółowym badaniom uszkodzonych części. Najnowsza wersja to kolejny krok w stronę perfekcji. Tak przynajmniej podkreślają Japończycy.
Toyota GR Yaris Aero PerformanceToyota
Sześć elementów, które robią różnicę
Wariant Aero Performance wyróżnia się sześcioma kluczowymi elementami aerodynamicznymi, które zostały opracowane z myślą o maksymalizacji osiągów:
- Nowy kanał chłodzący i osłona chłodnicy – zaprojektowane na wzór karbonowej maski z GRMN Yarisa, zapewniają lepsze chłodzenie silnika podczas jazdy z dużą prędkością.
- Przedni spojler – redukuje unoszenie przodu pojazdu, poprawiając równowagę aerodynamiczną i przyczepność. Testowany z udziałem Kazuya Oshima, japońskiego kierowcy wyścigowego.
- Regulowany tylny spojler – zapewnia większą stabilność przy wysokich prędkościach i podczas hamowania. Kąt nachylenia można dostosować do warunków torowych.
- Dolna osłona podwozia – inspirowana płaskim dnem zbiornika paliwa z serii Super Taikyu, optymalizuje przepływ powietrza pod samochodem.
- Kanały wentylacyjne w błotnikach – poprawiają czucie kierownicy przy hamowaniu i stabilność w zakrętach, odprowadzając powietrze z nadkoli.
- Kanały w tylnym zderzaku – zmniejszają opór powietrza i poprawiają przepływ pod pojazdem, eliminując problemy z nadmiernymi obciążeniami aerodynamicznymi.
Każdy z nowych elementów został przetestowany w wymagających warunkach motorsportu, m.in. podczas wyścigów serii Super Taikyu w Japonii. To właśnie tam inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing dostrzegli obszary wymagające poprawy, co pozwoliło na precyzyjne dostrojenie rozwiązań.
Toyota GR Yaris Aero PerformanceToyota