Do portu w Modlinie koleją dotrzemy w 2029 r.. Mimo wad projektowych budowa stacji nie powinna się skończyć taką klapą jak w Szymanach, gdzie z peronu korzysta tylko 11 osób dziennie. Spośród wszystkich stacji przy lotniskach najlepiej zaplanowana będzie ta przy CPK
Budowa odnogi kolejowej do lotniska w Modlinie to jedna z najbardziej opóźnionych inwestycji w Polsce. Marszałek Mazowsza Adam Struzik, który rządzi regionem od ponad 20 lat, obiecywał ją już na piłkarskie mistrzostwa Europy w 2012 r. Teraz w końcu inwestycja ma szanse ruszyć z kopyta. Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski podpisał decyzję lokalizacyjną dla budowy dwutorowej łącznicy o długości 5,5 km prowadzącej od istniejącej stacji PKP Modlin na linii Warszawa–Gdańsk.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zakłada, że prace rozpoczną się w 2027 r., a pierwsi pasażerowie dojadą pociągiem bezpośrednio na lotnisko dwa lata później. Inwestycja pochłonie ok. 250 mln zł. Budowa odnogi kolejowej, a także prowadzona już przebudowa sąsiadującej z portem trasy ekspresowej S7, wiąże się z planami rozbudowy portu z obecnej przepustowości ok. 3,5 mln rocznie do ok. 7,5 mln pasażerów, co ma być zrealizowane do końca 2028 r.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
22






English (US) ·
Polish (PL) ·