TOP5: Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?

5 dni temu 12

Końcówka roku to tradycyjnie czas wyprzedaży, a co za tym idzie także wymiany flot. Oczywiście wybór konkretnego modelu zależy w dużej mierze od potrzeb danej firmy, ale są też pewne stałe czynniki, które zawsze w większym lub mniejszym stopniu determinują decyzje zakupowe klientów flotowych. Na jakie modele warto postawić we flocie firmowej?

Nie jest tajemnicą, że to właśnie klienci flotowi napędzają sprzedaż nowych samochodów w Polsce. Od stycznia do października 328 625 samochodów osobowych, co odpowiada za 68,38% rynku nowych aut w Polsce. Najpopularniejszymi samochodami wśród przedsiębiorców są Toyota Corolla (17 679 szt.), Skoda Octavia (14 729 szt.), Hyundai Tucson (6444 szt.), Toyota Yaris 6262 szt,) oraz Toyota C-HR (6202 szt.). Prawdziwą dominację firm widać jednak na rynku aut premium, gdzie odpowiadają one aż za 83,72% rejestracji (92 953 szt. od początku roku).

Końcówka roku tradycyjnie oznacza moment, kiedy to wielu przedsiębiorców planuje wymianę flot. Wiąże się to nie tylko z wyprzedażą rocznika, ale i koniecznością generowania kosztów na koniec roku w celu obniżenia kwoty podatku dochodowego i podatku VAT. Kuszeni rabatami i atrakcyjnym finansowaniem posiadacze flot chętnie inwestują w nowe samochody. Oprócz potrzeb i preferencji danego klienta o wyborze konkretnego samochodu do swojej floty decydują też takie czynniki jak niezawodność, koszty zakupu i eksploatacji czy funkcjonalność. 

     Wyprzedaż rocznika na Superauto.pl

Na jakie samochody warto postawić w swojej flocie i jak wygląda ich oferta wyprzedażowa? Oto kilka przykładów samochodów osobowych, które dobrze sprawdzą się w roli auta flotowego.

Toyota Corolla 

Pierwszy model na liście dla wielu z Was będzie chyba najbardziej oczywistym wyborem. Toyota Corolla w obecnym wcieleniu jest na rynku już od 2019 roku, a w połowie 2022 roku doczekała się liftingu, co z perspektywy użytkownika oznacza przede wszystkim nowe, lepsze multimedia z 10,5-calowym wyświetlaczem i bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto oraz bogatsze wyposażenie m.in. o cyfrowe zegary z wyświetlaczem 12,3", poprawione systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy czy oferowane w bogatszych wersjach reflektory bi-LED. Toyota Corolla występuje jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi i sedan. Co istotne, kombi i sedan mają przestronniejszą kabinę (większy o 6 cm względem hatchbacka rozstaw osi), a bagażnik odmiany kombi pomieści blisko 600 litrów. 

 Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?

W gamie Corolli znajdziemy obecnie wyłącznie klasyczne warianty hybrydowe 1.8 Hybrid oraz 2.0 Hybrid, przy czym w sedanie dostępna jest tylko odmiana 1.8. Rozwija ona 140 KM i w zależności od wersji nadwoziowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s (hatchback), 9,3 s (sedan) lub 9,4 s (kombi). Co równie istotne, jednostka 1.8 ma wtrysk pośredni i dobrze toleruje instalację LPG. Mocniejszy wariant 2.0 Hybrid rozwija 178 KM i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w  7,4 s (hatchback) lub 7,7 s (kombi). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Napęd trafia na przód za pośrednictwem przekładni planetarnej e-CVT. 

Toyota Corolla przekonuje przede wszystkim dopracowanym i niezawodnym napędem hybrydowym, który także jest bardzo oszczędny. Potwierdzają to raporty użytkowników Autocentrum.pl, według których to Corolla 1.8 Hybrid pali średnio między 4,6 a 5,3 l100 km (w zależności od nadwozia), a odmiana 2.0 Hybrid 6,3 l/100 km w przypadku wersji kombi.

Użytkownicy Autocentrum.pl podkreślają też niezawodność Corolli, zwłaszcza w kontekście poważniejszych usterek. Atutem Corolli są także niskie koszty eksploatacji. Usterki sprowadzają się głównie do drobnych rzeczy związanych z układem elektrycznym. 

W specjalnej ofercie na Superauto.pl Toyota Corolla startuje już od 94 830 zł, a rabaty sięgają 23%.

Toyota Corolla z rabatami do 23%: Poznaj ofertę

Skoda Octavia

Również Skoda Octavia nie powinna być dla nikogo zaskoczeniem. O atutach czeskiego hitu chyba nie trzeba nikomu mówić - przepastne wnętrze, wielki bagażnik i sprawdzona technologia koncernu Volkswagen, a także obszerna gama jednostek napędowych. Do tego dochodzi rozsądna jak na możliwości auta cena. Zarówno liftback jak i kombi oferują solidną przestrzeń i największe w segmencie bagażniki - 600 l w liftbacku i 640 l w kombi. Nie zapominajmy jeszcze o sprytnych rozwiązaniach funkcjonalnych z zakresu Simply Clever czy bogatym wyposażeniu opcjonalnym, a otrzymamy praktycznie kompletny samochód. Obecne wcielenie Octavii jest na rynku od 2020 roku, a na początku 2024 roku doczekało się liftingu, zyskując bogatsze wyposażenie i nowe multimedia.

 Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?

Potwierdza to również gama jednostek napędowych, która obejmuje jednostki benzynowe 1.5 i 2.0 TSI o mocach od 115 do 265 KM oraz 2-litrowego turbodiesla o mocach 115 i 150 KM. Warianty o mocach 115 KM oraz 150-konne 1.5 TSI występują z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową DSG, zaś pozostałe wyłącznie z przekładnią automatyczną DSG. W gamie jest też odmiana benzynowa 2.0 TSI o mocy 204 KM z napędem 4x4, natomiast pozostałe warianty mają napęd na przednią oś. Warto dodać, że jednostka 1.5 TSI o mocach 115 i 150 KM w konfiguracji z przekładnią DSG posiada układ mHEV. 

Najpopularniejszymi jednostkami w Octavii są warianty 1.5 TSI i eTSI o mocy 150 KM oraz 2-litrowy diesel o mocach 115 i 150 KM. Według raportów użytkowników Autocentrum.pl Octavia 1.5 eTSI pali średnio 6,4 l/100 km, a wariant bez układu mHEV 6,8 l/100 km. Z kolei 2-litrowy diesel, w zależności od wariantu mocy, pali 5,6 lub 5,9 l/100 km. 

Użytkownicy Autocentrum.pl cenią Octavię za przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, widoczność, karoserię oraz silniki. 

W ramach wyprzedaży na Superauto.pl dostaniecie Octavię z 2025 roku już od 105 400 zł, a rabaty sięgają 23%. 

Wszechstronna Skoda Octavia dostępna od ręki: Przejdź do oferty

Kia Sportage 

Szukając do naszej floty SUV-a warto postawić na sprawdzone modele, a do takich należy bez wątpienia Kia Sportage. Ten najpopularniejszy model Kii jest krewnym Hyundaia Tucsona i w obecnym wydaniu zadebiutował na rynku w 2021 roku. W połowie 2025 roku Sportage doczekała się liftingu, zyskując odświeżony design nadwozia i kabiny oraz nowe multimedia, które otrzymały wreszcie bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto. Atutami Kii są ergonomia i solidna jakość wykonania, a także przestronne i funkcjonalne wnętrze z bagażnikiem o wyjściowej pojemności od 540 (PHEV) do 591 l w wariancie spalinowym. Kolejnym argumentem za wyborem Sportage'a jest gwarancja na 7 lat z limitem do 150 000 km. 

 Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?

Kia Sportage przekonuje też gamą jednostek napędowych. Co prawda pod maską nie uświadczymy diesla, jednak jego rolę pełnią warianty hybrydowe HEV i PHEV, zaś dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano dwa warianty. Część odmian ma też napęd na obie osie. Gama Sportage'a bazuje na jednostce 1.6 T-GDI. Poniżej znajdziecie tabelę z gamą jednostek napędowych Kii Sportage:

Typ napędu Wersja Moc / Moment Napęd Skrzynia 0–100 km/h V-max Dodatkowe dane
ICE 1.6 T-GDI 150 KM 150 KM / 250 Nm FWD 6MT 9,7 s 193 km/h 
7DCT 9,4 s
1.6 T-GDI 180 KM 180 KM / 265 Nm AWD 9,8 s 203 km/h  
HEV 1.6 T-GDI HEV FWD 239 KM / 380 Nm FWD 6AT 7,9 s 196 km/h   Bateria 1,49 kWh
1.6 T-GDI HEV AWD AWD 8,1 s
PHEV 1.6 T-GDI PHEV FWD 288 KM / 380 Nm FWD 7,5 s 206 km/h Bateria 13,8 kWh,  zasięg w trybie EV do 64 km 
1.6 T-GDI PHEV AWD AWD 7,8 s

Najpopularniejszymi silnikami w Kii Sportage według raportów użytkowników Autocentrum.pl są 1.6 T-GDI o mocach 150 i 180 KM oraz odmiana hybrydowa HEV (przed liftingiem miała 215 lub 230 KM). Średnie spalanie jednostki 1.6 T-GDI wynosi według użytkowników 7,5 l/100 km dla słabszego wariantu oraz 7,8 l/100 km w przypadku mocniejszego. Z kolei wersja hybrydowa pali średnio 6,7 l/100 km.

Kia Sportage zbiera pozytywne opinie wśród użytkowników Autocentrum.pl. Chwalą oni zwłaszcza przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, widoczność, układ jezdny, ergonomię, wentylację i ogrzewanie oraz bezawaryjność, szczególnie w kontekście poważniejszych usterek.

W ramach wyprzedaży rocznika na Superauto.pl nową Kię Sportage w wersji po liftingu z 2025 roku dostaniecie już od 126 650 zł, a rabaty sięgają blisko 20%.

Kia Sportage w ofercie wyprzedażowej z rabatami do blisko 20%: Sprawdź ofertę

Audi A5

Z półki premium ciekawą opcją będzie Audi A5. W obecnym wydaniu B10 zadebiutowało latem 2024 roku i zastąpiło zarówno A5 jak i A4 B9. Samochód występuje jako pięciodrzwiowy liftback oraz kombi. Samochód wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym designem oraz nowoczesnymi technologiami, co widać zwłaszcza po kabinie. Znajdziemy tam kokpit z aż trzema wyświetlaczami, tzw. cyfrową scenę. Wyświetlacz przed kierowcą ma 11,9", centralny 14,5", natomiast opcjonalny przed pasażerem 10,9".

 Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?

Atutem Audi jest też bogata gama jednostek napędowych. Samochód występuje zarówno z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z układem mHEV plus, jak i w wariantach hybrydowych plug-in. W topowej wersji S5 znajdziemy 3-litrowe V6 TFSI.

Silnik Moc Moment obrotowy Napęd Skrzynia biegów Przyspieszenie 0–100 km/h Prędkość maksymalna Bateria (netto) Zasięg elektryczny
2.0 TFSI 150 KM 280 Nm Przedni 7-biegowa dwusprzęgłowa S tronic 9,8 s 214 km/h - -
2.0 TFSI 204 KM 340 Nm Przedni lub quattro 7,8 s (quattro: 7,6 s) 245 km/h (quattro: 242 km/h) - -
2.0 TDI 204 KM 400 Nm Przedni lub quattro 7,7 s (quattro: 6,9 s) 240 km/h (quattro: 236 km/h) - -
3.0 V6 TFSI (S5) 367 KM 550 Nm quattro 4,5 s 250 km/h - -
2.0 TFSI PHEV 299 KM 450 Nm quattro 5,9 s 20,7 kWh do 110 km
2.0 TFSI PHEV 367 KM 500 Nm quattro 5,1 s do 107 km

Co prawda Audi A5 jest dość świeżym modelem, jednak na Autocentrum.pl znajdziecie już kilkanaście raportów dotyczących spalania i wrażeń z użytkowania pojazdu. Jednostka 2.0 TFSI, w zależności od wersji mocowej i nadwoziowej, pali średnio między 8 a 9 l/100 km. Z kolei 2-litrowy turbodiesel o mocy 204 KM pali średnio między 6,6 a 6,8 l/100 km. 

Samochód zbiera pozytywne opinie i póki co nie słychać o jego usterkach. Jest ceniony zwłaszcza za układ jezdny, wyciszenie, widocznosć, karoserię i silniki.

Na wyprzedaży rocznika Superauto.pl znajdziecie nowe Audi A5 z 2025 roku już za 180 100 zł, a rabaty przekraczają 20%. 

Prestiżowe i nowoczesne Audi A5 z atrakcyjnym finansowaniem: Zobacz samochody dostępne od ręki

Mercedes GLC

Wśród SUV-ów klasy premium dobrą opcją do floty będzie Mercedes GLC. Jego obecne wydanie znamy od 2022 roku i oferuje on nowoczesny, aczkolwiek stonowany design, przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz największy w segmencie bagażnik o pojemności 620 litrów. W kabinie znajdziemy 12-calowy wyświetlacz systemu infotainment z rozbudowanym asystentem głosowym i funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Mercedes przekonuje też dopracowanym układem jezdnym i wysokim komfortem jazdy, co zawdzięczamy m.in. opcjonalnemu pneumatycznemu zawieszeniu. Samochód oferowany jest też w dynamicznie stylizowanej wersji Coupe.

 Najlepsze samochody flotowe 2025. Na które modele warto postawić?

Niemiecki SUV oferuje szeroki wybór zelektryfikowanych jednostek napędowych, począwszy od diesli i silników benzynowych, przez hybrydy plug-in oparte na jednostce benzynowej, aż po jedyną na rynku hybrydę plug-in z dieslem. W każdej wersji standardem jest napęd na obie osie 4MATIC oraz 9-stopniowa przekładnia automatyczna. 

Wersja Rodzaj napędu Silnik Moc spalinowego (KM) Moment obrotowy (Nm) Moc elektrycznego (KM) 0–100 km/h (s) Bateria (kWh) Zasięg elektryczny (km) Vmax (km/h) Poj. zb. paliwa (l)  
GLC 200 4MATIC Mild Hybrid 2.0 turbo benzyna 204 320 23 7.8 221 62  
GLC 300 4MATIC 258 400 23 6.2 240  
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC 421 500 14 4.8 250  
GLC 200 d 4MATIC 2.0 turbodiesel 163 380 23 8.9 208  
GLC 220 d 4MATIC 197 440 23 8.0 219
GLC 300 d 4MATIC 269 550 23 6.3 243  
GLC 450 d 4MATIC 3.0 turbodiesel 367 750 23 4.7 250  
GLC 300 de 4MATIC Plug-in Hybrid 2.0 turbodiesel + elektryczny 333 750 136 6.4 24.8 107–120 217 49  
GLC 300 e 4MATIC Plug-in Hybrid 2.0 turbo benzyna + elektryczny 313 550 140 6.7 24.8 111–124 218  
GLC 400 e 4MATIC Plug-in Hybrid 381 650 136 5.6 24.8 237
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Plug-in Hybrid 680 1020 204 3.5 6.1 12 275 65

Najpopularniejsze są warianty 220 d 4MATIC oraz 200 4MATIC. Według użytkowników Autocentrum.pl wersja z dieslem pali średnio 5,9 l/100 km, a w mocniejszym wydaniu 300 d 4MATIC jest to 7,6 l/100 km. Z kolei odmiany benzynowe GLC 200 4MATIC i GLC  300 4MATIC zużywają średnio 8,5 oraz 10,6 l/100 km.

Mercedes GLC jest chwalony przez użytkowników przede wszystkim za układ jezdny, wentylację i ogrzewanie, karoserię oraz silniki.

Mercedes GLC na wyprzedaży rocznika z rabatami do 20%: Zobacz ofertę

W ramach wyprzedaży rocznika na Superauto.pl Mercedesa GLC z 2025 roku dostaniecie już za 254 900 zł. Samochód oferowany jest z atrakcyjnym finansowaniem oraz rabatami do 20%.

Przeczytaj źródło