- Mamy listę silników, na które trzeba bardzo uważać. Co ciekawe, na samym początku były bardzo, ale to bardzo chwalone. Problemy pojawiły się z czasem
- Zwycięstwa w plebiscytach to jedno, a niezawodność konstrukcji to drugie.
- Nie tylko małe silniki z nagrodami potrafią się poważnie zepsuć, także duże motory sprawiają niemałe problemy!
- Awarie wielu silników można ograniczyć, wymieniając olej co 10-15 tys. km, a nie co 25-30 tys. km (jak zaleca wielu producentów!)
Kupując nowy (lub prawie nowy) samochód często szukamy potwierdzenia swoich wyborów w testach, czy też różnego rodzaju konkursach. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to jednym z bardziej prestiżowych i prowadzonych od wielu lat jest coroczny konkurs, w którym silniki walczą o tytuł "Engine of the Year". Międzynarodowe jury, złożone z dziennikarzy, ocenia technikę, efektywność, dynamikę, zużycie paliwa i wiele innych własności jednostek napędowych w różnych klasach, które wpływają na zadowolenie z jazdy. Pamiętajcie jednak, że to ocena nowych silników. Kierowanie się więc tylko tym, jest błędem. Teoria nie zawsze zgadza się z rzeczywistością, a dowodzi też tego nasze zestawienie.
Przeczytaj także: Te silniki palą olej jak szalone. To nie jest ich wada, ale "cecha". Trzeba sprawdzać stan





English (US) ·
Polish (PL) ·