Data utworzenia: 13 października 2025, 12:55.
Do niedawna walka o widoczność toczyła się w wyszukiwarkach, głównie w Google. Dziś kupujący coraz częściej pytają o produkty… sztuczną inteligencję. ChatGPT, Gemini czy Claude nie pokazują jednak linków do wszystkich sklepów, a wybierają tylko te, które uznają za wiarygodne. — Jeśli firma nie buduje reputacji i nie zbiera opinii, stanie się niewidzialna w internecie w ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy — mówi Jerzy Krawczyk, ekspert e-commerce z TrustMate.io i wskazuje — jak sprawić, by AI o nas mówiło. Ekspert mówi też o ty, jak sztuczna inteligencja zmienia sposób robienia zakupów w sieci.
W dobie nowej rzeczywistości, określanej mianem wyszukiwań "zero-click", przetrwają tylko te firmy, które zdobędą zaufanie sztucznej inteligencji. Raport TrustMate.io "Widoczności e-commerce w erze AI IX 2025", pokazuje największą zmianę w handlu w sieci od 20 lat. Kończy się era polegania na wynikach z wyszukiwarek, a nowe modele AI, jak ChatGPT czy Gemini, stają się głównymi dostawcami informacji o markach, firmach i produktach. O tym, jak ta rewolucja wpłynie na firmy i na klientów w sieci — wyjaśnia w rozmowie z "Faktem" Jerzy Krawczyk, ekspert e-commerce z TrustMate.io.
Dantejskie sceny w fabryce Tesli. Zaatakował go "zbuntowany" robot
Rewolucja w zakupach
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Źródło: Fakt onilne
Newsletter
Najlepsze teksty z Faktu! Bądź na bieżąco z informacjami ze świata i Polski
Masz ciekawy temat? Napisz do nas list!
Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem? Masz ciekawy temat? Napisz do nas!

3 tygodni temu
20

![Zendaya w filmie oscarowego twórcy „Tamtych dni, tamtych nocy”. To pełna napięcia gra, która rozpala zmysły [RECENZJA]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2025/10/okladka-01c585e.png?resize=1200%2C630)




English (US) ·
Polish (PL) ·