To koniec zakupów w sieci, jakie znamy. Tak wygląda rewolucja AI

3 tygodni temu 20

Data utworzenia: 13 października 2025, 12:55.

Do niedawna walka o widoczność toczyła się w wyszukiwarkach, głównie w Google. Dziś kupujący coraz częściej pytają o produkty… sztuczną inteligencję. ChatGPT, Gemini czy Claude nie pokazują jednak linków do wszystkich sklepów, a wybierają tylko te, które uznają za wiarygodne. — Jeśli firma nie buduje reputacji i nie zbiera opinii, stanie się niewidzialna w internecie w ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy — mówi Jerzy Krawczyk, ekspert e-commerce z TrustMate.io i wskazuje — jak sprawić, by AI o nas mówiło. Ekspert mówi też o ty, jak sztuczna inteligencja zmienia sposób robienia zakupów w sieci.

Sztuczna inteligencja zmienia zakupy w sieci. Ekspert mówi, jak firmy muszą zawalczyć o zaufanie AI i klientów.
Sztuczna inteligencja zmienia zakupy w sieci. Ekspert mówi, jak firmy muszą zawalczyć o zaufanie AI i klientów. Foto: 123RF, TrustMate.io / Materiały prasowe

W dobie nowej rzeczywistości, określanej mianem wyszukiwań "zero-click", przetrwają tylko te firmy, które zdobędą zaufanie sztucznej inteligencji. Raport TrustMate.io "Widoczności e-commerce w erze AI IX 2025", pokazuje największą zmianę w handlu w sieci od 20 lat. Kończy się era polegania na wynikach z wyszukiwarek, a nowe modele AI, jak ChatGPT czy Gemini, stają się głównymi dostawcami informacji o markach, firmach i produktach. O tym, jak ta rewolucja wpłynie na firmy i na klientów w sieci — wyjaśnia w rozmowie z "Faktem" Jerzy Krawczyk, ekspert e-commerce z TrustMate.io.

Dantejskie sceny w fabryce Tesli. Zaatakował go "zbuntowany" robot

Rewolucja w zakupach

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Źródło: Fakt onilne

Newsletter

Najlepsze teksty z Faktu! Bądź na bieżąco z informacjami ze świata i Polski

Zapisz się

Masz ciekawy temat? Napisz do nas list!

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem? Masz ciekawy temat? Napisz do nas!

Napisz list do redakcji

Przeczytaj źródło