TikTok przyciąga Polaków na kilka godzin dłużej niż Facebook. Jest coraz bliżej Instagrama

2 tygodni temu 16
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2025 roku Facebooka odwiedziło 25,54 mln polskich internautów, co dało 85,93 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 15 godzin, 59 minut i 38 sekund.

Facebook ma przewagę mniej więcej 10 mln użytkowników na dwoma kolejnymi platformami społecznościowymi. Instagram przyciągnął w maju 15,96 mln polskich użytkowników (co dało 53,69 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 57 minut i 14 sekund, zaś TikTok – 15,49 mln internautów (52,12 proc. zasięgu), średnio na 19 godzin, 41 minut i 12 sekund.

Prawie trzy godziny na Snapchacie

Ranking zamyka trzecia w nim, po Facebooku i Instagramie, witryna należąca do Meta Platforms – Threads, która zanotowała u nas 2,57 mln użytkowników, 8,65 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Z kolei platformę X odwiedziło 8,49 mln internautów (28,56 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 38 minut i 28 sekund.

Zestawienie uzupełniają inne globalne platformy. Pinterest przyciągnął 6,76 mln polskich internautów (22,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 52 minuty i 26 sekund, a Snapchat – 5,33 mln użytkowników (17,93 proc. zasięgu), średnio na 2 godziny, 55 minut i 59 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Reddit zanotował 4,65 mln użytkowników, 26 minut i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 15,66 proc. zasięgu, zaś LinkedIn – 4,36 mln odwiedzających, 23 minut i 21 sekund średniego czasu oraz 14,67 proc. zasięgu. Natomiast blogi działające w domenie Blogspot odwiedziło 2,61 mln polskich internautów (8,78 proc. zasięgu), spędzając tam przeciętnie po 3 minuty i 27 sekund.

W porównaniu do kwietnia Facebook zyskał 203 tys. polskich użytkowników (0,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 65 minut i 38 sekund (7,3 proc.). Na Instagramie liczba internautów zwiększyła się o 67,1 tys. (0,4 proc.), a przeciętny czas korzystania o 23 minuty i 24 sekundy (7 proc.).

Do tej drugiej platformy pod względem zasięgu zbliżył się TikTok, osiągając wzrost liczby odwiedzających o 504 tys. (3,4 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 29 minut i 3 sekundy (2,5 proc.).

Więcej Polaków na platformie X, spadki Pinteresta i Snapchata

Na platformie X przybyło aż 1,15 mln internautów (15,6 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego minimalnie zmalał – o 9 sekund, czyli 0,1 proc. Na Reddicie przy wzroście liczby użytkowników o 724,8 tys. (18,4 proc.) przeciętny czas skrócił się o 8 minut i 24 sekundy (24,2 proc.).

Pinterest zanotował spadek liczby odwiedzających o 261,9 tys. (3,7 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 19 sekund (6,7 proc.), zaś Snapchat – spadek o 258,7 tys. użytkowników (4,6 proc.) oraz wzrost o 13 minut i 39 sekund (8,4 proc.) średniego czasu.

W obu statystykach zmalały wyniki dwóch platform. LinkedIn stracił 268,6 tys. użytkowników (5,8 proc.) i sekundę przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.), a Blogspot – 140,9 tys. odwiedzających (5,1 proc.) i 62 sekundy średniego czasu (23,1 proc.).

Przeczytaj źródło