Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Fot. mockupbro.com
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju 2025 roku Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 14,12 mln użytkowników, czyli 47,52 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 35 minut i 5 sekund.
Onet jako jedyny w tej kategorii przekroczył, zresztą z dużym naddatkiem, pułap 10 mln odwiedzających i 30 minut przeciętnego czasu korzystania. Na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) obszar informacyjno-publicystyczny zanotował 9,83 mln użytkowników, 29 minut i 13 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 33,06 proc. zasięgu, na portalu TVN24 – 8,46 mln internautów, 17 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 28,46 proc. zasięgu, zaś na Interii (Grupa Polsat-Interia) – 8,32 mln użytkowników, 19 minut i 38 sekund średniego czasu oraz 27,98 proc. zasięgu.
Portal TVN24 wysoko nad Polsat News
Znacznie niżej od TVN24 jest witryna internetowa Polsat News, która przyciągnęła 5,85 mln internautów (19,69 proc. zasięgu), każdego średnio na 7 minut i 46 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Wywiady z Karolem Nawrockim: milion widzów więcej w Republice niż w wPolsce24
W rankingu są też witryny informacyjno-publicystyczne innych mediów pozainternetowych. RMF24.pl odwiedziło 7,9 mln internautów (26,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 6 minut i 39 sekund. Na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) analizowany obszar zanotował 6,28 mln użytkowników, 21,14 proc. zasięgu oraz 10 minut i 38 sekund średniego czasu korzystania, a na Wyborcza.pl (Agora) – 6,12 mln odwiedzających, 20,61 proc. zasięgu oraz 21 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu. Ten ostatni portal jako jedyny w zestawieniu oferuje zdecydowaną większość treści w ramach oferty subskrypcyjnej, do której – jak już opisywaliśmy – na koniec marca br. było wykupionych 288 tys. subskrypcji.
Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) część z informacjami i publicystyką przyciągnęła 6,06 mln internautów (20,4 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 minut i 38 sekund, a na Goniec.pl (Iberion) – 5,75 mln użytkowników (19,36 proc. zasięgu), przeciętnie na 6 minut i 22 sekundy.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
CZYTAJ TEŻ: Już prawie 20 mln Polaków na Temu. Te serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej

Decydujący etap kampanii przed wyborami prezydenckimi, a także pierwsza tura głosowania, przełożyły się na wzrosty odwiedzalności witryn informacyjnych i publicystycznych. W porównaniu do kwietnia zwiększyła się liczba użytkowników we wszystkich serwisach w rankingu, a jedynie dwóch zmalał średni czas korzystania.
Część Onetu z informacjami i publicystyką zyskała 2,62 mln odwiedzających (22,8 proc.) oraz 6 minut i 51 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego (24,3 proc.). Zwiększyła tym samym przewagę zasięgową nad analogicznym obszarem WP.pl, na którym liczba internautów poszła w górę o 1,65 mln (20,2 proc.), a średni czas korzystania o 5 minut i 12 sekund (21,6 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Republika stacją numer dwa w Polsce. Kto jest liderem?
W maju Onet ujawnił m.in. okoliczności zakupu przez Karola Nawrockiego mieszkania od Jerzego Ż. i relacje osób twierdzących, że lata temu, pracując w sopockim hotelu, pomagał w spotkaniach prostytutek z klientami, zaś WP.pl opisała, jak z profili facebookowym finansowanych z zagranicy, kupowano reklamy promujące Rafała Trzaskowskiego, a atakujące Nawrockiego i Sławomira Mentzena.
Informacje i publicystyka zyskały 23 proc. użytkowników
Procentowo jeszcze większe wzrosty zasięgów od Onetu osiągnęły w tej kategorii cztery inne serwisy. Na portalu TVN24 część informacyjno-publicystyczna zyskała 2,37 mln użytkowników (20,2 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 19 sekund (6,9 proc.), na RMF24 – 2,02 mln odwiedzających (34,3 proc.) i 38 sekund przeciętnego czasu (10,5 proc.), na Wyborcza.pl – 1,49 mln internautów (32,3 proc.) przy skróceniu się średniego czasu o 2 minuty i 12 sekund (9,2 proc.), a na Goniec.pl – 1,42 mln użytkowników (32,8 proc.) oraz minutę i 48 sekund średniego czasu (39,4 proc.).
Natomiast na Polsat News liczba odwiedzających zwiększyła się tylko o 259 tys. (4,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego – o 36 sekund (8,4 proc.).
Dziesięć witryn z rankingu łącznie zanotowało 78,71 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności), co wobec 63,8 mln miesiąc wcześniej oznacza wzrost o 23,4 proc.
