CEO Instagrama, a do niedawna również aplikacji Threads, kontynuuje swoją strategię otwartości wobec użytkowników aplikacji i po raz kolejny dzieli się swoimi poradami i odpowiada na pytania. Tym razem podzielił się kilkoma wskazówkami na temat korzystania z Instagrama w serii stories na swoim profilu. Udzielił też dosyć zaskakującej odpowiedzi na temat korzystania z aplikacji Edits.
Zobacz: Dzieje się w social media. Sprawdź podsumowanie lipca z Mety, X, YouTube, TikToka i Threads
Edits służy do tworzenia oraz edycji krótkich treści wideo oraz zdjęć, które następnie można opublikować na Instagramie. Aplikacja wystartowała w lutym 2025 roku i w ciągu pierwszych czterech dni została pobrana ponad pięć milionów razy. Edits jest odpowiedzią na chińską aplikację CapCut, która ma podobne funkcje, ale jest połączona bliżej z TikTokiem. Od chwili startu Edits intensywnie się rozwija, dodając wiele nowych funkcji i w ten sposób doganiając w tym aspekcie swojego konkurenta z Chin.
Tworząc treści i publikując przez aplikację Edits zwiększasz zasięgi na Instagramie. Jest jednak kilka zastrzeżeń dotyczących korzystania z Edits dla zwiększenia zasięgów, o których wspomina Mosseri w swoim stories: – Na razie Edits pomaga trochę zwiększyć zasięg publikacji. Nie będzie jednak to trwało wiecznie. Nie używajcie Edycji tylko do przekazywania treści, ponieważ]możemy to sprawdzić.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Wyjątkowe jest to, że wprost zostało powiedziane, że wpływ korzystania z Edits wpływa na zasięgi w celu popularyzacji aplikacji. Warto zwrócić uwagę na to, że ten wpływ będzie w bliżej nieokreślonej przyszłości wyłączony.
Warto zwrócić jeszcze uwagę na fragment, w którym przestrzega z nadmiernego korzystania z Edits z intencją zwiększenia zasięgów na Instagramie. Nie zdradza jednak, w jaki sposób algorytm będzie “o tym wiedział”, więc to pozostaje w sferze naszych domysłów.
Komentowanie i wchodzenie w interakcje nie wpływa na algorytm na Instagramie
Mosseri też wyjaśnił jeden z mitów dotyczący działania Instagrama. Chodzi o komentowanie postów i publikacji kont o podobnych zainteresowaniach. Załóżmy, że prowadzę konto na temat gier planszowych i często komentuje treści publikowane na innych kontach o tej samej tematyce. Takie interakcje nie mają znaczenia dla algorytmu. Ale nie można zapominać, że dzięki temu zwiększamy swoją widoczność i docieramy do nowych użytkowników, którzy na przykład zaglądają do sekcji komentarze czy do właściciela konta gdzie pozostawiliśmy interakcję.
Te ostatnie publikacje o Instagramie również mogą Cię zainteresować: