Zgodnie z zapowiedziami obecny Fiat 500 doczekał się spalinowej wersji. Nie jest ona jednak ani szybka ani też okazyjnie wyceniona, choć wciąż wypada znacznie taniej niż elektryk. Jak wygląda polska oferta Fiata 500 Hybrid?
Na ten moment długo czekaliśmy. Po tym jak Fiat wycofał starą spalinową 500-kę i w ofercie pozostała tylko nowa w wersji elektrycznej, sprzedaż włoskiego malucha wyraźnie spadła. Spadek ten był na tyle dotkliwy, że Włosi musieli cyklicznie wstrzymywać produkcję, a producent notował duże straty. Dlatego też, wbrew pierwotnym planom, postanowili wyposażyć nowego Fiata 500 w silnik spalinowy. Było to technicznie możliwe, gdyż decyzję o zrobieniu z 500-ki elektryka podjęto w ostatniej chwili, kiedy to konstrukcja pojazdu była w zaawansowanej fazie i pierwotnie planowano także wariant spalinowy. Teraz poznaliśmy polskie ceny i specyfikację nowego Fiata 500 Hybrid. Tanio niestety nie jest, ale i tak jest bardziej opłacalny niż elektryk.
Fiata 500 Hybrid zaprezentowano podczas specjalnego wydarzenia dla mediów, odbywającego się od 21 do 28 listopada w Turynie. Produkcja nowego 500 Hybrid oficjalnie rozpoczęła się w listopadzie w zakładzie Carrozzerie Mirafiori, a plan zakłada wyprodukowanie 5 000 egzemplarzy do końca roku. Przy pełnych mocach produkcyjnych zakład Mirafiori ma zwiększyć swoją roczną produkcję o około 100 000 dodatkowych sztuk.
Fiat 500 Hybrid - układ napędowy
Pod maską znalazła się trzycylindrowa wolnossąca jednostka 1.0 FireFly o mocy 65 KM i maksymalnym momencie obrotowym 92 Nm, wspierana układem mild hybrid. Napęd trafia na przód za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 16,2 s, a prędkość maksymalna to 155 km/h. Średnie spalanie według producenta wynosi 5,3 l/100 km. Odmiana cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 17,3 s i rozpędza się do 150 km/h. Średnie spalanie to 5,4 l/100 km. Zbiornik paliwa liczy 37 litrów.
Fiat 500 Hybrid - ceny i wyposażenie
Model jest dostępny w trzech rodzajach nadwozia - Hatchback, 3+1 oraz Cabrio - w wersjach wyposażenia Pop, Icon i La Prima. Poniżej prezentujemy cennik poszczególnych wersji:
| 1.0 Hybrid 65 KM | 80 800 zł | 86 800 zł | 88 900 zł | 97 800 zł |
| 1.0 Hybrid 65 KM | 93 800 zł | 99 800 zł | – | 110 800 zł |
Samochody Fiata z rabatami do 25%: Poznaj ofertę
Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy wyposażenia każdego z wariantów Fiata 500 Hybrid:
| Pop | 15-calowe obręcze aluminiowe, reflektory halogenowe z LED-ami do jazdy dziennej, tapicerka materiałowa, manualna klimatyzacja, cyfrowe zegary, uchwyt na smartfona, bezkluczykowy start, tempomat, tylne czujniki parkowania |
| Icon | 16-calowe obręcze aluminiowe, deska rozdzielcza w kolorze nadwozia, automatyczna klimatyzacja, system multimedialny 10,25”, czujnik deszczu |
| Torino | Wersja bazująca na Icon, dodatkowe światła Full LED, nowa stylistyka tapicerki |
| La Prima | 17-calowe obręcze aluminiowe, światła Full LED, przyciemniane szyby, perłowa deska rozdzielcza, dwukolorowa kierownica, podgrzewane fotele, przedni podłokietnik, nawigacja, sześć głośników, ładowarka indukcyjna, pełny dostęp bezkluczykowy, kamera cofania |
Z drugiej strony Fiat 500e startuje od 106 000 zł za wersję Pop o mocy 95 KM z bateriami o pojemności 23,8 kWh. Wariant Icon z akumulatorami 42 kWh i mocą 118 KM kosztuje już 125 000 zł. Jak widać, różnica jest odczuwalna względem odmiany hybrydowej. Z drugiej strony Toyota Aygo X z pełną hybrydą o mocy 116 KM kosztuje 82 900 zł, a zatem na jej tle Fiat 500 Hybrid nie wypada najlepiej. Mimo to uważam, że wprowadzenie wariantu hybrydowego do gamy włoskiego malucha powinno być strzałem w dziesiątkę.

3 tygodni temu
14





English (US) ·
Polish (PL) ·