Skrócony czas pracy: nie dla wszystkich te same skutki

1 miesiąc temu 17
Skrócony czas pracy będzie oznaczał co innego na budowie, a co innego w biurze. Skrócony czas pracy będzie oznaczał co innego na budowie, a co innego w biurze. / Shutterstock

Prawie 2 tys. firm zgłosiło się do pilotażu czterodniowego tygodnia pracy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zapewnia wsparcie finansowe i organizacyjne dla pracodawców, którzy chcą zmniejszyć czas pracy swoim pracownikom (także poprzez skrócenie dniówki), nie obniżając przy tym wynagrodzenia. Czy jest szansa na powszechne wprowadzenie takich rozwiązań w przyszłości?

Prawie 2 tys. firm zgłosiło się do pilotażu czterodniowego tygodnia pracy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zapewnia wsparcie finansowe i organizacyjne dla pracodawców, którzy chcą zmniejszyć czas pracy swoim pracownikom (także poprzez skrócenie dniówki), nie obniżając przy tym wynagrodzenia. Czy jest szansa na powszechne wprowadzenie takich rozwiązań w przyszłości?

Chętnych firm jest niemało, jednak wśród pracodawców sam pomysł takiej samej zapłaty za zmniejszoną liczbę godzin pracy z oczywistych względów nie budzi entuzjazmu. Pojawiają się głosy, że to zahamuje rozwój Polski, że przestaniemy być konkurencyjni, że Polska jest jeszcze krajem na dorobku itd.

Co jednak ciekawe, także nie wszyscy pracownicy są zachwyceni takim pomysłem. W badaniu przeprowadzonym przez Fundację Stocznia, którego wyniki przedstawiono w raporcie „Kto chce pracować krócej”, tylko 63 proc. osób pracujących popiera wprowadzenie czterodniowego tygodnia pracy w wymiarze 32 godz. (8 godz. dziennie), natomiast niewiele ponad połowa osób pracujących zgodziłaby się na pracę po 6 godz. dziennie przez pięć dni w tygodniu.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Joanna Śliwińska

Joanna Śliwińska

Fot. Wojtek Górski

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło