Pierwsze lokalizacje pojawią się w Paryżu, a następnie w Dijon, Reims, Grenoble, Angers i Limoges.
Francja została wybrana ze względu na swój globalny wpływ w branży mody. Shein, który dotychczas działał głównie online, widzi w tym kraju idealne miejsce do testowania sklepów stacjonarnych.

Nowe sklepy powstaną we współpracy z Societe des Grands Magasins, która zarządza m.in. BHV Marais i Galeries Lafayette. Dzięki temu Shein stworzy tzw. "shop-in-shop" w znanych domach towarowych.
Otwarcie sklepów ma stworzyć ok. 200 miejsc pracy we Francji. Shein podkreśla, że współpraca z SGM ma na celu ożywienie centrów miast i domów towarowych.
Kontrowersje wokół Shein
Decyzja o otwarciu sklepów stacjonarnych następuje po przyjęciu przez francuski Senat ustawy regulującej branżę fast fashion. Nowe przepisy mają na celu ograniczenie reklam i działalności firm takich jak Shein.
Shein, założony w Chinach w 2008 r., jest krytykowany za wpływ na środowisko i warunki pracy. Raport Public Eye z 2024 r. ujawnił, że niektórzy pracownicy dostawców pracowali nawet 75 godzin tygodniowo.





English (US) ·
Polish (PL) ·