Ruch z AI na strony www dynamicznie rośnie. Ale to niewiele przy spadkach

17 godziny temu 6

Dane podane przez Similarweb dotyczą 1000 największych stron WWW na świecie. W czerwcu 2025 roku ruch na te witryny z asystentów i aplikacji AI wyniósł 1,13 miliarda wizyt. To wzrost o 357 procent w porównaniu do czerwca zeszłego roku. 

Oczywiście nie jest to w tej chwili wystarczająca liczba, aby zrekompensować spadki w ruchu organicznym spowodowanym między innymi poprzez AI Overview. Ten według Similarweb w czerwcu wyniósł 191 miliardów. 

Jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie strony informacyjne i media, to wzrost ruchu z AI jest jeszcze większy, bo wyniósł 770 procent w ciągu roku. To zdecydowanie dobra wiadomość dla wydawców, ale nie rozwiązuje ich bieżących problemów. Aby ruch z AI był na poważnie brany pod uwagę, niezbędne jest utrzymanie tego trendu przez kolejne lata i dalsze, kilkukrotne wzrosty rok do roku. 

Kategorie, które są największymi beneficjentami ruchu z AI, to strony szerokiej kategorii „Tech, search, social” (strony wyszukiwarek oraz serwisów społecznościowych), sztuki i rozrywki, wspomniane wcześniej media i informacje oraz szeroko pojęty e-commerce. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

AI lubi przekierować swoich użytkowników na strony takie jak YouTube (31,3 miliona wizyt), Reddit (11,1 miliona), Facebook (11 milionów) czy Wikipedia (10,8 miliona). Dużo ruchu z AI trafia też na Instagram (4,7 miliona) oraz LinkedIn (4,4 miliona). To może wzmocnić trend jakim jest social search w mediach społecznościowych. 

Zobacz też: Social search po polsku. Facebook i YouTube podkopują wyszukiwarki

Ruch z wyszukiwarki a ruch z AI

Wizyta wizycie nie równa. Mamy do dyspozycji takie wskaźniki jak długość wizyty, głębokość, zaangażowanie i wiele innych. Porównywanie obu źródeł ruchu pod tym kątem w przyszłości może być źródłem ciekawych insightów dla marek i mediów. Może się okazać, że osoby, które trafiają na naszą stronę dzięki AI mają silniejszą intencję zakupową niż te, które trafiają do nas z wyszukiwarek czy mediów społecznościowych. 

Nie zapominaj, że sztuczna inteligencja zmienia sposób w jaki korzystamy z internetu oraz robimy zakupy online. Wyzwaniem jest nowy konsument wspierany przez AI w swoich decyzjach zakupowych. Dziś ruch z ChatGPT (według Similarweb odpowiedzialny za 80 procent ruchu z AI) czy innych aplikacji może wydawać się nieistotnym promilem. Jednak w przyszłości ma szansę stanowić fundament w handlu online.

Te informacje o AI oraz ruchu na strony www również warto przeczytać:

Przeczytaj źródło