Coraz trudniej się wyróżnić
Badania, opublikowane w czasopiśmie "Information Systems Research" pokazują, że marketing w mediach społecznościowych (SMM) w niewielkim stopniu pomaga firmom wysokiej jakości wyróżnić się na tle konkurencji. Nie tylko nie pomaga, ale także popycha firmy w kierunku podobnych strategii wydatkowych i cenowych, co sprawia, że użytkownikowi wydają się wszystkie bardzo do siebie podobne. O wyróżnieniu się na rynkach cyfrowych zatem nie ma absolutnie mowy.
Dalsza część tekstu pod wideo
Autorami badania są naukowcy z Uniwersytetu College w Londynie oraz Uniwersytetu Nauki i Technologii w Chinach.
Media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób, w jaki konsumenci dowiadują się o produktach. Pozwalają też konsumentom samodzielnie generować i udostępniać informacje, takie jak recenzje, oceny i komentarze, a także rekomendacje, które wpływają na postrzeganie jakości produktu. W rezultacie firmy coraz częściej z nich korzystają.
Odkryliśmy, że firmy, oferujące wysoką jakość, nie są w stanie skutecznie wykorzystać wydatków na marketing w mediach społecznościowych, aby się wyróżnić na tle konkurencji, nawet tej o niskiej jakości.
Autorzy doszli do wniosku, że social media mogą nie być wcale najskuteczniejszym narzędziem sygnalizacji jakości dla firm działających w konkurencyjnym środowisku. Nie mniej jednak, social media odgrywają określoną rolę w ujawnianiu informacji, takich jak recenzje, warto zatem pomęczyć się z tego typu wyzwaniem.


![Świadczenie wspierające w 2026 r. [tabela kwot i punktów]. Wystarczy 70 punktów w decyzji WZON by dostać 752 zł miesięcznie. Wniosek do ZUS można złożyć już teraz](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3A/vX2ZpbGVzLzM4OTM0MDAwLzEwLWxpc3RvcG/FkYS0yMDI1LWN6eS16dXMtamVzdC1vdHdhc/nR5LTM4OTM0MTY3LmpwZyIsInciOjEyMDB9.webp)


English (US) ·
Polish (PL) ·