Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Fot. materiały prasowe
Przychody Porozumienia Radiowego Plus w 2024 roku sięgnęły 8,86 mln zł, o 15,6 proc. więcej niż rok wcześniej (7,66 mln zł). Zdecydowała większość wpływów firmy pochodzi od spółki Time, która jest brokerem reklamowych większości mediów z grupy kapitałowej ZPR Media. W ub.r. przychody od niej wyniosły 7,24 mln zł, wobec 6,06 mln rok wcześniej.
Porozumienie Radiowe Plus zarządza częścią stacji tworzących Radio Plus. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że oprócz reklam zarabia też z produkcji audycji dla rozgłośni kościelnych. Według badania Radio Track od marca do maja 2025 roku Radio Plus miało 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, po wzroście rok do roku o 0,1 pkt proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Spółka na działalność operacyjną przeznaczyła w ub.r. 8,76 mln zł, równo o 15 proc. więcej niż przed rokiem. Koszty usług obcych poszły w górę z 4,57 do 5,4 mln zł, wynagrodzeń – z 2,5 do 2,73 mln, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych – z 446,4 do 500,8 tys. Średnioroczne zatrudnienie w firmie nieznacznie zmalało – z 33,02 do 32,77 etatów.
Na poziomie sprzedażowym brutto i operacyjnym zysk spółki poszedł w górę z 39,6 do 94,2 tys. zł, a w ujęciu netto – z 54,1 do 141,4 tys. zł.
51,3 proc. udziałów Porozumienia Radiowego Plus ma Time, zaś po prawie 12,2 proc. należy do archidiecezji krakowskiej, łódzkiej, koszalińsko-kołobrzeskiej i warmińskiej. Wspólnicy zeszłoroczny zysk netto przeznaczyli na kapitał zapasowy firmy. W efekcie jej kapitały własne poszły w górę z 5,28 do 5,4 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023