"Wciąż brakuje takich telewizji jak nasza". Amerykański biznes sięgnie po niszę w Europie?

7 godziny temu 4

- Patrzymy na stacje konserwatywne w Stanach Zjednoczonych i widzimy, że coraz więcej ludzi decyduje się je oglądać. Tak samo jest z Telewizją Republika. Gdyby spojrzeć jednak szerzej na rynek telewizyjny w Unii Europejskiej to wciąż brakuje takich telewizji jak nasza - mówił na szczycie Telewizji Republika w Waszyngtonie dyrektor programowy stacji Michał Rachoń.

Michał Rachoń

zrzut ekranu - Telewizja Republika

Michał Rachoń

W Centrum Kennedy’ego w Waszyngtonie rozpoczęto „Polish-American Strategic Industries Summit” (2-3 września), organizowany przez Telewizję Republika. Sponsorem wydarzenia jest giełda Zondacrypto.

- To już kolejne wydarzenie, które organizujemy w Waszyngtonie. Jak dobrze państwo wiedzą, historia Telewizji Republika to historia ludzi, którzy kochają wolność, którzy myślą o strategicznym sojuszu polsko-amerykańskim - zwracał się do zebranych dyrektor programowy Telewizji Republika Michał Rachoń.

Tłumaczył, dlaczego zapadła decyzja o organizacji szczytu:

„organizujemy tę konferencję, której myślą przewodnią jest biznes, bo uważamy, że obecna sytuacja na rynku medialnym jest ciekawa. W Europie ok. 50 proc. wyborców skłania się do głosowania na partie konserwatywne. Szukają też źródeł informacji konserwatywnych, a nie liberalnych. Problem polega na tym, że w Europie mało jest takich stacji”.

- Patrzymy na stacje konserwatywne w Stanach Zjednoczonych i widzimy, że coraz więcej ludzi decyduje się je oglądać. Tak samo jest z Telewizją Republika. Gdyby spojrzeć jednak szerzej na rynek telewizyjny w Unii Europejskiej to wciąż brakuje takich telewizji jak nasza - mówił do gości ze Stanów Zjednoczonych.

I dalej: „Unia Europejska to pół miliarda ludzi. Jeśli przyjąć, że 50 proc. tej populacji skłania się ku poglądom konserwatywnym, to to ogromna liczba ludzi, gotowa kupować produkty związane z konserwatyzmem. To nisza rynkowa, która wciąż nie znalazła oferty medialnej w Europie. To wielka szansa dla biznesów, które państwo reprezentujecie”.

- Polityka Donalda Trumpa świetnie wpisuje się w to, co dzieje się w Polsce. Tam trwa poszukiwanie alternatywnych źródeł energii, od czego zależy nasze bezpieczeństwo. Między innymi o tym będziemy dziś rozmawiać. Jeśli połączymy to z kwestiami wolności medialnej, kryptowalut, sztucznej inteligencji to mówimy o rozwoju rynków, usług. Mówimy o sytuacji, w której mamy ogromne zapotrzebowanie i niewystarczającą podaż. Naszym zadaniem jest, aby tę niszę wypełnić. To nasza droga do jeszcze większego sukcesu – podkreślił Rachoń.

Przeczytaj źródło