PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach

4 godziny temu 3
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.

Pożar, który 3 lipca br. po godz. 19.00 wybuchł w bloku przy ulicy Powstańców 62 w Ząbkach pod Warszawą strawił całkowicie dach, poddasze i górne kondygnacje, a podczas akcji gaśniczej z udziałem ponad 300 strażaków PSP i OSP, która trwała całą noc, woda dostała się także do innych lokali. Ewakuowano wszystkich mieszkańców bloku - ponad 500 osób.

Jeszcze w trakcie gaszenia pożaru zidentyfikowaliśmy mieszkańców bloku, którzy są klientami PZU i uruchomiliśmy proces preobsługi. Kontaktujemy się z nimi, by dowiedzieć się, czy potrzebują hotelu, lokalu zastępczego lub jakiejkolwiek innej formy pomocy. Część osób nie potrzebuje wsparcia, inne prosiły o kontakt później. Będziemy kontynuować te działania do czasu uzyskania informacji od wszystkich potencjalnie poszkodowanych.

Od wczesnych godzin porannych na miejscu pożaru działają też mobilni eksperci PZU. Poza wykonywaniem dokumentacji fotograficznej, odwiedzili szkołę, gdzie ulokowano ewakuowanych mieszkańców i zorganizowali spotkanie informacyjne dla poszkodowanych. Przekazali też informacje kontaktowe policjantom, strażakom oraz przedstawicielom Urzędu Miasta Ząbki na wypadek, gdyby poszkodowani w pożarze klienci PZU poszukiwali u nich informacji.

W miejscu zdarzenia działają wciąż służby, nie mamy więc możliwości rozpoczęcia oględzin mieszkań dotkniętych pożarem lub skutkami akcji gaśniczej. Dlatego PZU uruchomił uproszczone procedury obsługowe - będziemy ustalać szkody i ich zakres z poszkodowanymi na podstawie rozmów telefonicznych, ich zgłoszeń w Mobilnym Biurze PZU lub dokumentacji dostarczanej przez nich w późniejszym terminie. Otrzymaliśmy już pierwsze zgłoszenia szkód i jesteśmy przygotowani do wypłat zaliczek i odszkodowań już dziś.

Jeszcze dziś o godz. 16.00 na miejsce pożaru przyjedzie Mobilne Biuro PZU, które rozstawi się pod Szkołą Podstawową nr 3 w Ząbkach przy ul. Kościelnej 2. Ubezpieczonych w PZU mieszkańców bloku objętego pożarem poinformujemy o tym z wyprzedzeniem SMS-ami. W Mobilnym Biurze PZU będzie można zgłosić szkodę, otrzymać pomoc w uzyskaniu lokalu zastępczego oraz wszelkie inne niezbędne informacje.

Co zrobić, jeśli zostałeś poszkodowany w wyniku pożaru?

- Jeśli to możliwe, zrób zdjęcia uszkodzeń, opisz je i orientacyjnie oszacuj straty.

- Przygotuj numery polisy, konta bankowego.

- Zgłoś szkodę w Mobilnym Biurze PZU, aplikacji mojePZU, na www.pzu.pl albo infolinii PZU 801 102 102 lub 799 699 599.

- Niezbędną dokumentację załącz przy zgłaszaniu szkody lub prześlij na kontakt@pzu.pl, w tytule wiadomości wpisując nr szkody.

- Wypłacimy odszkodowanie, a jeśli najpierw będzie potrzebne uzupełnienie dokumentacji, skontaktujemy się i uprzedzimy o tym.

Źródło informacji: PZU

Przeczytaj źródło