Fot. materiały prasowe
W nowej wersji aplikacji użytkownicy zyskali możliwość personalizacji dokumentów czy włączenia trybu ciemnego. Zmienił się również sposób prezentacji usług – są pogrupowane według kategorii, np. zdrowie, kierowca i pojazdy, sprawy urzędowe. Każda kategoria otrzymała swój akcent kolorystyczny, co ułatwia znajdowanie pokrewnych rozwiązań na liście.
Dzięki wprowadzonym zmianom korzystanie z aplikacji jest jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne. To kluczowe ze względu na coraz większą liczbę dokumentów i usług oraz stale rosnącą liczbę użytkowników mObywatela.
Czytaj także: Z mObywatela korzysta już 10 milionów Polaków. Jesienią nowe usługi
10 mln mObywateli
O popularności aplikacji mówią liczby: ponad 10 mln osób posiada mDowód, a 5,5 mln ma mPrawo jazdy. W użytku jest 5,7 mln aktywnych dokumentów Moje pojazdy, z których korzysta 4,6 mln właścicieli pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Kartą Dużej Rodziny w mObywatelu posługuje się natomiast 933 tys. użytkowników. Każdego dnia mObywatel odnotowuje 1 mln logowań, w GooglePlay i App Store średnia ocen to 4,8.
Prosty sposób na ważne sprawy
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Nowa kampania informacyjna Ministerstwa Cyfryzacji jest prowadzona pod hasłem “Prosty sposób na ważne sprawy” i skupia się na pokazaniu nowego interfejsu i funkcji mObywatela. Obejmuje formaty wideo, które można zobaczyć w 14 dużych miastach na ponad 400 nośnikach Digital Out-of-Home zlokalizowanych na dworcach, w galeriach handlowych, przestrzeniach miejskich, a także w warszawskim metrze. Kampania prowadzona jest również na platformach Google i Meta, a także w głównych dużych portalach internetowych.
Obecne działania to część prowadzonej od listopada 2024 kampanii “mObywatel ma łatwiej”. Ich start poprzedziła konferencja prasowa przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki, na której zaprezentowano nową odsłonę aplikacji mObywatel. Kampania będzie emitowana do 20 sierpnia.
Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada Centralny Ośrodek Informatyki. Zakup mediów realizuje zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Carat Polska.
Finansowanie kampanii
Kampania jest finansowana ze środków Unii Europejskiej. Jest częścią projektu pn. “Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Może cię zainteresować: Ministerstwo tłumaczy, po co mObywatel zbiera nasze dane. To reakcja na dezinformację