Pożar w firmie – jak ująć jego skutki w księgach

3 tygodni temu 15
Straty powstałe w wyniku pożaru ujmuje się w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych, natomiast otrzymane lub należne odszkodowanie – w pozostałych przychodach operacyjnych. Straty powstałe w wyniku pożaru ujmuje się w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych, natomiast otrzymane lub należne odszkodowanie – w pozostałych przychodach operacyjnych. / Shutterstock

Firma naszego klienta ucierpiała w wyniku pożaru. Spłonęły towary handlowe, wyposażenie punktu sprzedaży oraz środki trwałe, w tym będące w budowie. Jak należy ująć straty z powodu takiego zdarzenia losowego i odszkodowanie otrzymane od ubezpieczyciela w księgach rachunkowych?2

Odpowiedź:

Straty powstałe w wyniku pożaru ujmuje się w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych, natomiast otrzymane lub należne odszkodowanie – w pozostałych przychodach operacyjnych.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Karolina Pawlak

Karolina Pawlak

ekspert z rachunkowości

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło