NSA rozstrzygnął, czy działania marketingowe i wsparcie klientów po zawarciu umowy ubezpieczenia są elementem kompleksowej usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego. Oba wyroki dotyczyły agentów ubezpieczeniowych.
Obaj mężczyźni to indywidualni przedsiębiorcy, którzy przystąpili do konsorcjum agentów. Jego zadaniem jest wspólne doprowadzenie do zawarcia umów ubezpieczenia w imieniu i na rzecz towarzystwa ubezpieczeń. We wniosku o interpretację agenci wyjaśnili, że działają zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z innymi konsorcjantami, a całość prac prowadzi do pozyskania klientów i zawierania z nimi umów ubezpieczenia. Natomiast wynagrodzenie otrzymują wyłącznie od towarzystwa ubezpieczeń.
Uważali, że wszystkie czynności, które wykonują w ramach konsorcjum, są elementem jednej kompleksowej usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, świadczonej na rzecz towarzystwa. Przekonywali, że towarzystwo traktuje działania konsorcjum jako całość, nie interesuje go, który z agentów wykonał poszczególne czynności. Byli więc zdania, że ich działalność to usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, które są zwolnione z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy o VAT.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Izabela Tomaszewska-Gałuszka
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

21 godziny temu
7




English (US) ·
Polish (PL) ·