Porsche Cayenne Electric z cyfrowym wnętrzem i ponad 1000 KM w topowej wersji

1 miesiąc temu 26

Porsche ujawniło wnętrze nowego Cayenne Electric, a także garść specyfikacji technicznych. Samochód otrzyma niemal całkowicie zdigitalizowaną kabinę, a moc topowej wersji przekroczy 1000 KM. Elektryczne Cayenne zadebiutuje jeszcze w tym roku. 

Ponad 110 nowych Porsche dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę

Porsche zapowiedziało elektryczne Cayenne już jakiś czas temu. Cayenne IV generacji zadebiutuje pod koniec 2025 roku, jednak przez dłuższy czas będzie oferowane równolegle ze spalinowym odpowiednikiem w postaci Cayenne III. Nowe Porsche Cayenne będzie drugim modelem niemieckiej marki opartym na platformie PPE, współdzielonej m.in. z Macanem. Niemiecki producent podgrzewa atmosferę przed premierą nowego elektryka, prezentując jego wnętrze i garść danych technicznych. Co już wiemy o nowym Cayenne? 

Nowe Cayenne Turbo Electric będzie najmocniejszym seryjnym Porsche

Niech was jednak nie zmyli osadzenie Cayenne na platformie Macana, gdyż oba te samochody różnią się od siebie. Porsche wyposażyło Cayenne w całkowicie nową konstrukcję akumulatora. Jest również wyposażony w chłodzony olejem tylny silnik Turbo, przekonfigurowany system informacyjno-rozrywkowy i opcjonalny aktywny system zawieszenia Porsche Active Ride. 

Porsche twierdzi, że topowe Cayenne Turbo ma być najmocniejszym seryjnym samochodem tej marki w historii. Oznacza to, że będzie mocniejsze od mającego 1034 KM Taycana GT, przyspieszy od 0 do 100 km/h w 3 sekundy, a od 0 do 200 km/h w niecałe 8 s. Prędkość maksymalna przekracza 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy wyniesie imponujące 1500 Nm.

Porsche Cayenne z rabatami do 22%: Zobacz samochody dostępne od ręki

Nie tylko osiągi, ale i wyrafinowana technologia

Nowe Porsche Cayenne Electric to nie tylko wybitne osiągi, ale i wyrafinowana technologia. Dzięki instalacji 800V samochód naładujemy mocą do 400 kW, co pozwoli na naładowanie akumulatorów od 10 do 80% w zaledwie 16 minut. Same baterie mają 113 kWh pojemności brutto (w Macanie mają 100 kWh), wyróżniają się większą gęstością energii niż w Taycanie, a producent obiecuje zasięg na poziomie 600 km według cyklu WLTP. Cayenne Turbo będzie też w stanie uzyskać do 600 kW hamowania regeneracyjnego. Projektując zestaw akumulatorów porzucono tradycyjną ramę i zamiast tego przykręcono sześć modułów po 32 ogniwa każdy do ramy pojazdu, co pozwala zaoszczędzić na wadze i zwiększyć gęstość energii.

Porsche Cayenne Electric z cyfrowym wnętrzem i ponad 1000 KM w topowej wersji

Interesującym rozwiązaniem jest też tylny silnik wersji Turbo, który Porsche zaprojektowało samodzielnie i wykorzystuje bezpośrednie chłodzenie olejem miedzianych uzwojeń, aby zapewnić wyższą stałą wydajność i większą zdolność regeneracji. Ponadto Cayenne Electric będzie pierwszym seryjnym samochodem elektrycznym dostosowanym do ładowania bezprzewodowego mocą do 11 kW. 

Wnętrze Porsche Cayenne Electric to nowa koncepcja obsługi i luksusowe wyposażenie

Nowa koncepcja obsługi i prezentacji danych – Porsche Digital Interaction – wyznacza kolejny etap cyfryzacji wnętrza samochodu. Centralnym elementem jest Flow Display, zakrzywiony ekran OLED, który harmonijnie łączy się z konsolą środkową, oferując wyjątkowy sposób interakcji. W połączeniu z dodatkowymi wyświetlaczami tworzy on największą spójną przestrzeń cyfrową, jaka obecnie występuje w modelach Porsche. Przed kierowcą znajdziemy zestaw cyfrowych zegarów w kształcie łuku, jednak największe wrażenie robi zakrzywiony wyświetlacz OLED o przekątnej 14,25 cala, który odpowiada za system infotainment i pozwala na jednoczesne używanie Apple CarPlay'a oraz wbudowanych elementów obsługi. Przed pasażerem znajdziemy natomiast opcjonalny 14,9-calowy ekran inforozrywki.

Porsche Cayenne Electric z cyfrowym wnętrzem i ponad 1000 KM w topowej wersji

Poznaj gamę elektrycznych modeli Porsche: Przejdź do oferty

Nawiązaniem do spalinowego Cayenne są natomiast pionowe kratki nawiewów po bokach. W Cayenne Electric dostaniemy też wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością, ukazujący informacje na wirtualnym polu o przekątnej aż 87 cali. W standardzie dostaniemy m.in. elektrycznie sterowane tylne siedzenia. Wrażenie przestronności poprawia otwierany dach panoramiczny z funkcją kontroli nasłonecznienia, największy, jaki kiedykolwiek zamontowano w Porsche. Kolejną nowością jest ogrzewanie powierzchni, które obejmuje nie tylko fotele, ale także duże powierzchnie styku, takie jak podłokietniki i fragmenty paneli drzwi.

Przeczytaj źródło