Porównanie: Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

1 dzień temu 3

Hybrydy plug-in notują ostatnio imponujące wzrosty, a najnowsze modele zaskakująco dobrze łączą dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa. Pod lupę bierzemy popularną w Polsce chińską hybrydę w postaci Omody 9 Super Hybrid oraz prawdziwy hit rynku premium, czyli Audi Q5 w odmianie e-hybrid quattro. Które podejście do hybrydowego SUV-a okaże się lepsze?

Ten rok bez wątpienia należy do hybryd plug-in. Od stycznia do września zarejestrowano ich 21 497 sztuk, co oznacza wzrost aż o 97% rok do roku. Większy wzrost odnotowały jedynie elektryki, jednak jest to także spowodowane dopłatami, na które nabywcy samochodów PHEV nie mają co liczyć. Prawdziwym hitem na rynku hybryd plug-in jest Omoda 9 Super Hybrid, którą wybrało 917 nabywców, mimo, że została ona wprowadzona do sprzedaży dopiero w maju. Tym samym zajęła 7. miejsce w rankingu TOP10 samochodów PHEV w Polsce. Z kolei Audi Q5 jest jednym z liderów rynku premium (3992 szt., 3. miejsce) i jednocześnie samochodem plasującym się w tym samym segmencie co Omoda, którą często próbuje porównywać się do modeli premium. 

  

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro 2025 - design

Omoda 9 zadebiutowała w Chinach w październiku 2022 roku jako Exceed Yaoguang, a rok później – już jako Exceed RX – miała swoją globalną premierę. W 2024 roku pojawiła się na wybranych rynkach jako Omoda C9, by w 2025 roku trafić do Europy pod nazwą Omoda 9. Samochód wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym designem z opływową sylwetką, smukłymi reflektorami LED, chowanymi klamkami i 20-calowymi felgami. Tylną część zdobią pas świetlny z napisem OMODA oraz cztery okrągłe końcówki wydechu. W kabinie dominuje luksus i technologia – dwa 12,3-calowe ekrany, 50-calowy wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, stylowe pokrętła od klimatyzacji i eleganckie detale z naturalnej skóry podkreślają wysoki poziom wykonania i dbałość o ergonomię.

 Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

Trzecia generacja Audi Q5 zadebiutowała we wrześniu 2024 roku. Oparto ją na nowej platformie PPC (Premium Platform Combustion), współdzielonej z najnowszym Audi A5. Model urósł względem poprzednika – jest dłuższy o 30 mm, szerszy o 10 mm i wyższy o 10 mm. Stylistycznie nawiązuje do A5 oraz elektrycznego Q6 e-tron, łącząc dynamiczną sylwetkę z wyrazistymi detalami. Q5 wyróżniają smukłe, wysoko umieszczone reflektory, duży sześciokątny grill i tylne lampy połączone świetlną listwą z animacją złożoną z 266 segmentów LED. Wnętrze zaprojektowano w duchu „cyfrowej sceny”, złożonej z 11,9-calowego zestawu zegarów, 14,5-calowego ekranu systemu MMI i opcjonalnego 10,9-calowego wyświetlacza dla pasażera. W listopadzie 2024 roku ofertę uzupełniła dynamicznie stylizowana wersja Q5 Sportback.

 Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

Audi Q5 z rabatami do 25%: Poznaj ofertę

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro 2025 - porównanie danych technicznych

Omoda 9 Super Hybrid ma 4775 mm długości, 1920 mm szerokości i 1671 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2800 mm. Prześwit auta to solidne 210 mm (165 mm przy pełnym obciążeniu). Praktyczny bagażnik oferuje od 660 do 1783 litrów pojemności, a maksymalna ładowność wynosi 522 kg. Do wysokości rolety bagażnik ma jednak 471 l. Zbiornik paliwa mieści 70 litrów.

 Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

Audi Q5 ma 4717 mm długości, 1900 mm szerokości i 1647 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2820 mm. Prześwit auta to 198 mm. Pojemność bagażnika w wersjach Q5 e-Hybrid quattro wynosi od 438 do 1353 l. Zbiornik paliwa pomieści 55 litrów. W zależności od wariantu maksymalna ładowność liczy od 565 do 585 kg. 

 Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro 2025 - porównanie układów napędowych

Sercem Omody 9 jest układ hybrydowy plug-in oparty na jednostce benzynowej 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i 3 silnikach elektrycznych. Łącznie rozwija on aż 537 KM i 650 Nm. Z kolei Audi Q5 e-hybrid występuje w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwija 299 KM, zaś mocniejszy 367 KM, oba bazują na silniku 2.0 TFSI i korzystają z tego samego zestawu baterii. Poniżej znajdziecie tabelę porównującą parametry układów napędowych Omody 9 Super Hybrid oraz Audi Q5 e-hybrid quattro: 

Specyfikacja: Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-Hybrid quattro Parametr Omoda 9 Super Hybrid Audi Q5 e-Hybrid quattro 220 kW S Tronic Audi Q5 e-Hybrid quattro 270 kW S Tronic Rodzaj napędu Skrzynia biegów Układ napędowy Silnik spalinowy Pojemność silnika spalinowego Moc silnika spalinowego Moc silników elektrycznych Maksymalna moc układu Maksymalny moment obrotowy Przyspieszenie 0–100 km/h Prędkość maksymalna Silniki elektryczne Pojemność baterii Zasięg elektryczny (WLTP) Ładowanie AC (maks. moc) Ładowanie DC (maks. moc) Czas ładowania AC (0–100%) Czas ładowania DC (30–80%) Moc V2L (Vehicle-to-Load)
AWD (na wszystkie koła) quattro (AWD) quattro (AWD)
Automatyczna 3DHT 7-stopniowy S Tronic 7-stopniowy S Tronic
Hybrydowy PHEV Hybrydowy PHEV Hybrydowy PHEV
Benzyna bezołowiowa R4, 2.0 l, benzynowy + plug-in R4, 2.0 l, benzynowy + plug-in
1499 cm³ 1984 cm³ 1984 cm³
143 KM 251 KM 251 KM
Przód: 102 KM + 122 KM, Tył: 238 KM 143 KM 143 KM
537 KM 299 KM 367 KM
650 Nm 450 Nm 500 Nm
4,9 s 6,2 s 5,1 s
brak danych 250 km/h 250 km/h
3 silniki elektryczne 1 silnik elektryczny 1 silnik elektryczny
34,46 kWh (NMC) 20,7 kWh 20,7 kWh
brak danych 82–100 km 81–97 km
6,6 kW 11 kW 11 kW
70 kW brak danych brak danych
5,5 h (30–100%) 2,5 h 2,5 h
25 minut brak danych brak danych
6,6 kW brak danych brak danych

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro - ceny i warunki gwarancyjne

Jeśli spojrzymy na cenę i warunki gwarancyjne, widać tutaj główny atut Omody 9 Super Hybrid. Kosztuje ona 219 900 zł i w tej cenie wręcz rozpieszcza wyposażeniem standardowym. Ponadto producent oferuje gwarancję na samochód na 7 lat lub 150 000 km, zaś na baterie i komponenty układu hybrydowego 8 lat z limitem do 160 000 km. 

 Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

Ponad 1100 hybrydowych SUV-ów dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę

Audi Q5 e-hybrid quattro w odmianie o mocy 299 KM kosztuje 267 800 zł, zaś konfiguracja o mocy 367 KM startuje od 317 500 zł. Audi udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów, zaś na baterie 8 lat lub 160 000 km. Żeby jednak zrównać wyposażenie Audi z poziomem Omody, wówczas cena samochodu znacznie urośnie. Z drugiej strony w Audi dostaniemy elementy, których próżno szukać w Omodzie. 

 Omoda 9 Super Hybrid vs Audi Q5 e-hybrid quattro. Połączenie osiągów i ekonomii

Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid 2025 - porównanie wyposażenia

 Wyposażenie Omody 9 Super Hybrid jest bogatsze niż w Audi Q5 e-hybrid, jednak niemiecki SUV wcale nie jest totalnym "golasem". Poniżej znajdziecie porównanie wyposażenia standardowego obu samochodów:

Kategoria Omoda 9 Audi Q5 e-Hybrid Systemy bezpieczeństwa i asysty Układ jezdny i napęd Oświetlenie i elementy zewnętrzne Parkowanie i widoczność Multimedia i łączność Komfort i klimatyzacja Wnętrze i fotele Ładowanie i akcesoria
  • Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie (ACC)
  • Inteligentny system sterowania prędkością (SLC)
  • Ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości (SLA)
  • Asystent jazdy w korku (TJA)
  • System monitorowania uwagi kierowcy (DMS)
  • System monitorowania martwego pola (BSD)
  • System informujący o odjechaniu pojazdu poprzedzającego
  • System ostrzegania przed kolizją z przodu (FCW)
  • System hamowania awaryjnego (AEB)
  • System ostrzegania przed kolizją podczas cofania (RCW)
  • Asystent automatycznego parkowania (APA)
  • Asystent ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA+RCTB)
  • Ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa (LDW)
  • Zapobieganie niekontrolowanej zmianie pasa (LDP)
  • Asystent awaryjnego utrzymania pasa (ELK)
  • Ostrzeganie przed otwarciem drzwi (DOW)
  • Tempomat
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu
  • Asystent ruchu poprzecznego z przodu
  • Asystent hamowania awaryjnego
  • Asystent omijania przeszkód i przedni asystent skrętu
  • System rozpoznający spadek koncentracji i zmęczenie
  • Ogranicznik prędkości uwzględniający znaki drogowe
  • System wyboru trybu jazdy (Eco, Normal, Sport)
  • Tryby napędu AWD (Piasek, Śnieg, Offroad)
  • Adaptacyjne zawieszenie
  • Audi Drive Select (individual, efficiency, comfort, dynamic)
  • Reflektory adaptacyjne LED ze światłami do jazdy dziennej LED
  • Dynamiczne kierunkowskazy
  • Animacja świetlna reflektorów (otwarcie/zamknięcie)
  • Asystent świateł drogowych
  • Tylne światła LED
  • Lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane, z pamięcią, kierunkowskazami i lampkami podłoża
  • Podgrzewana przednia szyba
  • Relingi dachowe
  • Dach panoramiczny z elektryczną roletą
  • Przyciemniane szyby tylne
  • 20-calowe felgi
  • Zestaw naprawczy
  • Reflektory LED
  • Światła tylne LED
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
  • Relingi dachowe w optyce aluminium
  • Listwy ozdobne wokół szyb w optyce aluminium
  • 18-calowe alufelgi
  • Zestaw naprawczy
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • System kamer 540°
  • Drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
  • System multimedialny z nawigacją — ekran dotykowy 12.3" (PL)
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 12.3"
  • Wyświetlacz przezierny AR-HUD
  • System audio Sony (14 głośników)
  • Radio DAB+ i Bluetooth
  • Hello Omoda — sterowanie głosowe
  • Android Auto i Apple CarPlay (bezprzewodowo)
  • Bezprzewodowe aktualizacje OTA
  • Bezprzewodowa ładowarka (szybkie ładowanie)
  • 2× USB z przodu (1 USB-A + 1 USB-C), 2× USB z tyłu (1 USB-C + 1 USB-A)
  • 14.5" wyświetlacz systemu MMI
  • 11.9" cyfrowe zegary
  • 4 porty USB-C (2 z przodu, 2 z tyłu)
  • Radio cyfrowe
  • Ładowarka indukcyjna 15 W z aktywnym chłodzeniem
  • Nawigacja online z mapą satelitarną Google
  • Ładowarka indukcyjna
  • Klimatyzacja dwustrefowa (auto)
  • Nawiewy na drugi rząd z regulacją siły nawiewu
  • System oczyszczania powietrza z jonizacją
  • Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie (2 piloty)
  • Automatyczna 3-strefowa klimatyzacja
  • Nawiewy na drugi rząd
  • Dodatkowe elektryczne ogrzewanie powietrzne
  • Kluczyk z pilotem i safe lock
  • Kolumna kierownicy regulowana elektrycznie (4 kier.)
  • Nakładki progowe z podświetlanym logo
  • Kierownica wielofunkcyjna, skóra eco, podgrzewana
  • Przedni podłokietnik ze schowkiem i funkcją chłodzenia
  • Tapicerka skórzana ze skóry naturalnej (czarna lub czerwona)
  • Fotel kierowcy: 6-kier. elektryczny, masaż, pamięć, 4-kier. lędźwie
  • Zagłówek kierowcy z głośnikami (reg. 2-kier.)
  • Fotel pasażera: 6-kier. elektryczny, masaż
  • Przednie fotele: podgrzewanie i wentylacja
  • Tylna kanapa: elektryczna regulacja pochylenia, podgrzewanie, składana 60:40
  • Ambientowe oświetlenie wnętrza (zmiana koloru)
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Wnętrze: siedzenia standardowe z tkaniny Passage (czarne)
  • Aplikacje dekoracyjne o strukturze laserowej, czarne
  • Pakiet schowków i wyposażenia bagażnika
  • Dywaniki
  • Górne elementy wnętrza pokryte skórą ekologiczną
  • Ręcznie regulowane fotele
  • Przewód do ładowania 220 V
  • Przewód Mode 3 do ładowania z publicznych stacji 22 kW (AC)

Podsumowanie

Omoda 9 Super Hybrid na każdym kroku udowadnia, dlaczego tak szybko podbiła serca klientów. Za rozsądne pieniądze dostajemy nowoczesnego i naprawdę hojnie wyposażonego SUV-a klasy średniej, z przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, świetnymi osiągami, sporym zasięgiem na prądzie i naprawdę rozsądnym spalaniem. Omoda 9 przekonuje też przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem oraz długą gwarancją. Samochód oferuje elementy niespotykane u rywali marek popularnych, a na pierwszu rzut oka wydaje się nie odstawać nawet od aut premium. Porównanie z Audi Q5 pokazuje jednak, że o klasie premium świadczą pewne szczegóły, których na pierwszy rzut oka nie widać. Począwszy od bardziej rozbudowanych multimediów, przez bogatsze wyposażenie opcjonalne, szeroką gamę silników, aż po lepsze właściwości jezdne i wyrafinowane detale - to wszystko buduje poczucie obcowania z czymś wyjątkowym, z produktem premium. Dla typowego Kowalskiego jednak już Omoda 9 Super Hybrid będzie czymś wyjątkowym i przede wszystkim osiągalnym. 

Przeczytaj źródło