Hybrydy plug-in notują ostatnio imponujące wzrosty, a najnowsze modele zaskakująco dobrze łączą dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa. Pod lupę bierzemy popularną w Polsce chińską hybrydę w postaci Omody 9 Super Hybrid oraz prawdziwy hit rynku premium, czyli Audi Q5 w odmianie e-hybrid quattro. Które podejście do hybrydowego SUV-a okaże się lepsze?
Ten rok bez wątpienia należy do hybryd plug-in. Od stycznia do września zarejestrowano ich 21 497 sztuk, co oznacza wzrost aż o 97% rok do roku. Większy wzrost odnotowały jedynie elektryki, jednak jest to także spowodowane dopłatami, na które nabywcy samochodów PHEV nie mają co liczyć. Prawdziwym hitem na rynku hybryd plug-in jest Omoda 9 Super Hybrid, którą wybrało 917 nabywców, mimo, że została ona wprowadzona do sprzedaży dopiero w maju. Tym samym zajęła 7. miejsce w rankingu TOP10 samochodów PHEV w Polsce. Z kolei Audi Q5 jest jednym z liderów rynku premium (3992 szt., 3. miejsce) i jednocześnie samochodem plasującym się w tym samym segmencie co Omoda, którą często próbuje porównywać się do modeli premium.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro 2025 - design
Omoda 9 zadebiutowała w Chinach w październiku 2022 roku jako Exceed Yaoguang, a rok później – już jako Exceed RX – miała swoją globalną premierę. W 2024 roku pojawiła się na wybranych rynkach jako Omoda C9, by w 2025 roku trafić do Europy pod nazwą Omoda 9. Samochód wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym designem z opływową sylwetką, smukłymi reflektorami LED, chowanymi klamkami i 20-calowymi felgami. Tylną część zdobią pas świetlny z napisem OMODA oraz cztery okrągłe końcówki wydechu. W kabinie dominuje luksus i technologia – dwa 12,3-calowe ekrany, 50-calowy wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, stylowe pokrętła od klimatyzacji i eleganckie detale z naturalnej skóry podkreślają wysoki poziom wykonania i dbałość o ergonomię.
Trzecia generacja Audi Q5 zadebiutowała we wrześniu 2024 roku. Oparto ją na nowej platformie PPC (Premium Platform Combustion), współdzielonej z najnowszym Audi A5. Model urósł względem poprzednika – jest dłuższy o 30 mm, szerszy o 10 mm i wyższy o 10 mm. Stylistycznie nawiązuje do A5 oraz elektrycznego Q6 e-tron, łącząc dynamiczną sylwetkę z wyrazistymi detalami. Q5 wyróżniają smukłe, wysoko umieszczone reflektory, duży sześciokątny grill i tylne lampy połączone świetlną listwą z animacją złożoną z 266 segmentów LED. Wnętrze zaprojektowano w duchu „cyfrowej sceny”, złożonej z 11,9-calowego zestawu zegarów, 14,5-calowego ekranu systemu MMI i opcjonalnego 10,9-calowego wyświetlacza dla pasażera. W listopadzie 2024 roku ofertę uzupełniła dynamicznie stylizowana wersja Q5 Sportback.
Audi Q5 z rabatami do 25%: Poznaj ofertę
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro 2025 - porównanie danych technicznych
Omoda 9 Super Hybrid ma 4775 mm długości, 1920 mm szerokości i 1671 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2800 mm. Prześwit auta to solidne 210 mm (165 mm przy pełnym obciążeniu). Praktyczny bagażnik oferuje od 660 do 1783 litrów pojemności, a maksymalna ładowność wynosi 522 kg. Do wysokości rolety bagażnik ma jednak 471 l. Zbiornik paliwa mieści 70 litrów.
Audi Q5 ma 4717 mm długości, 1900 mm szerokości i 1647 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2820 mm. Prześwit auta to 198 mm. Pojemność bagażnika w wersjach Q5 e-Hybrid quattro wynosi od 438 do 1353 l. Zbiornik paliwa pomieści 55 litrów. W zależności od wariantu maksymalna ładowność liczy od 565 do 585 kg.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro 2025 - porównanie układów napędowych
Sercem Omody 9 jest układ hybrydowy plug-in oparty na jednostce benzynowej 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i 3 silnikach elektrycznych. Łącznie rozwija on aż 537 KM i 650 Nm. Z kolei Audi Q5 e-hybrid występuje w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwija 299 KM, zaś mocniejszy 367 KM, oba bazują na silniku 2.0 TFSI i korzystają z tego samego zestawu baterii. Poniżej znajdziecie tabelę porównującą parametry układów napędowych Omody 9 Super Hybrid oraz Audi Q5 e-hybrid quattro:
| AWD (na wszystkie koła) | quattro (AWD) | quattro (AWD) |
| Automatyczna 3DHT | 7-stopniowy S Tronic | 7-stopniowy S Tronic |
| Hybrydowy PHEV | Hybrydowy PHEV | Hybrydowy PHEV |
| Benzyna bezołowiowa | R4, 2.0 l, benzynowy + plug-in | R4, 2.0 l, benzynowy + plug-in |
| 1499 cm³ | 1984 cm³ | 1984 cm³ |
| 143 KM | 251 KM | 251 KM |
| Przód: 102 KM + 122 KM, Tył: 238 KM | 143 KM | 143 KM |
| 537 KM | 299 KM | 367 KM |
| 650 Nm | 450 Nm | 500 Nm |
| 4,9 s | 6,2 s | 5,1 s |
| brak danych | 250 km/h | 250 km/h |
| 3 silniki elektryczne | 1 silnik elektryczny | 1 silnik elektryczny |
| 34,46 kWh (NMC) | 20,7 kWh | 20,7 kWh |
| brak danych | 82–100 km | 81–97 km |
| 6,6 kW | 11 kW | 11 kW |
| 70 kW | brak danych | brak danych |
| 5,5 h (30–100%) | 2,5 h | 2,5 h |
| 25 minut | brak danych | brak danych |
| 6,6 kW | brak danych | brak danych |
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid quattro - ceny i warunki gwarancyjne
Jeśli spojrzymy na cenę i warunki gwarancyjne, widać tutaj główny atut Omody 9 Super Hybrid. Kosztuje ona 219 900 zł i w tej cenie wręcz rozpieszcza wyposażeniem standardowym. Ponadto producent oferuje gwarancję na samochód na 7 lat lub 150 000 km, zaś na baterie i komponenty układu hybrydowego 8 lat z limitem do 160 000 km.
Ponad 1100 hybrydowych SUV-ów dostępnych od ręki: Sprawdź ofertę
Audi Q5 e-hybrid quattro w odmianie o mocy 299 KM kosztuje 267 800 zł, zaś konfiguracja o mocy 367 KM startuje od 317 500 zł. Audi udziela gwarancji na 2 lata bez limitu kilometrów, zaś na baterie 8 lat lub 160 000 km. Żeby jednak zrównać wyposażenie Audi z poziomem Omody, wówczas cena samochodu znacznie urośnie. Z drugiej strony w Audi dostaniemy elementy, których próżno szukać w Omodzie.
Omoda 9 Super Hybrid 2025 vs Audi Q5 e-hybrid 2025 - porównanie wyposażenia
Wyposażenie Omody 9 Super Hybrid jest bogatsze niż w Audi Q5 e-hybrid, jednak niemiecki SUV wcale nie jest totalnym "golasem". Poniżej znajdziecie porównanie wyposażenia standardowego obu samochodów:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podsumowanie
Omoda 9 Super Hybrid na każdym kroku udowadnia, dlaczego tak szybko podbiła serca klientów. Za rozsądne pieniądze dostajemy nowoczesnego i naprawdę hojnie wyposażonego SUV-a klasy średniej, z przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, świetnymi osiągami, sporym zasięgiem na prądzie i naprawdę rozsądnym spalaniem. Omoda 9 przekonuje też przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem oraz długą gwarancją. Samochód oferuje elementy niespotykane u rywali marek popularnych, a na pierwszu rzut oka wydaje się nie odstawać nawet od aut premium. Porównanie z Audi Q5 pokazuje jednak, że o klasie premium świadczą pewne szczegóły, których na pierwszy rzut oka nie widać. Począwszy od bardziej rozbudowanych multimediów, przez bogatsze wyposażenie opcjonalne, szeroką gamę silników, aż po lepsze właściwości jezdne i wyrafinowane detale - to wszystko buduje poczucie obcowania z czymś wyjątkowym, z produktem premium. Dla typowego Kowalskiego jednak już Omoda 9 Super Hybrid będzie czymś wyjątkowym i przede wszystkim osiągalnym.

1 dzień temu
3



English (US) ·
Polish (PL) ·